Avatar billede Jolles Professor
14. juni 2016 - 07:31 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Klassisk skrivebord windows 10

Mit "klassiske" skrivebord, med mine mange dokumenter er forsvundet og i stedet er der en klump win10-app ikoner. Formentlig efter automatisk opdatering.
Når jeg søger på klassisk skrivebord kommer kun noget frem, der retter sig mod Vista. Hvordan får jeg genskabt mit skrivebord?
Avatar billede petersen7913 Forsker
14. juni 2016 - 07:41 #1
Du kan se her:
http://classicshell.net/
Avatar billede ole_madsen Ekspert
14. juni 2016 - 08:52 #2
Først og fremmest, så se i stien c:\users\[dit-brugernavn]\desktop -> Her skulle dine filer meget gerne ligge.

Dernæst - prøv at tast Windowstast+D - det skulle bringe skrivebordet frem, hvis det stadig er der.

ClassicShell er også et fint program - specielt i Windows 8, men Windows 10 burde kunne arbejde ud fra skrivebordet uden.
Avatar billede Slater Ekspert
14. juni 2016 - 08:53 #3
Det lyder som om du er i tablet mode.

Du kan læse her hvordan du slår det fra: http://www.laptopmag.com/articles/enable-tablet-mode-windows-10
Avatar billede ole_madsen Ekspert
14. juni 2016 - 08:54 #4
Jeg kan se på http://www.howtogeek.com/221973/what-is-tablet-mode-in-windows-10-and-how-to-turn-it-on-and-off/ at der er noget der hedder "Tablet mode" - det kan ske du har fået slået den til?
Avatar billede Jolles Professor
14. juni 2016 - 14:42 #5
Tak for interessen, allesammen, jeg løste selv problemet ved at gå tilbage til den sidste opdatering, der var fra 6. juni. Pling.... så var alt, som det som det skulle være.
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. juni 2016 - 17:47 #6
Vi ses herinde igen når den opdaterer igen så ;)