Avatar billede KennyDk Nybegynder
17. april 2016 - 20:37 Der er 7 kommentarer

(Muligvis) Gpu Crash HJÆLP!

Hejsa! Jeg sidder p.t med en lidt uduelig pc, som crasher hele tiden (noget lignende det her: http://i77.photobucket.com/albums/j61/Micm87/P1010073.jpg)

Men min tvivlsomhed stiller dog spørgsmål til om det faktisk er min GPU som er ved at stå af, eller om det er noget andet!
Jeg overvejer nemlig at tage den nemme løsning, at købe ny grafikkort.

Forskellige crashes jeg har oplevet de seneste to dage.
video scheduler internal error.
skærmdriveren stoppede med at svare og er genoprettet.
D3D device lost - Graphics device stopped responding.

Jeg har tjekket om alle stik sidder som de skal, og opdateret alle mine drivere, støvsuget kortet osv. (har også prøvet et i drivers rollback)

Står nu tilbage og håber at en af jer måske kan bekræfte min teori og sige at det er gpuen - sådan at jeg "bare" kan gå ud og købe et nyt. Havde alligevel sparet sammen til en bette opgradering fra mit hidtil velkørende gtx 770.
Avatar billede KennyDk Nybegynder
17. april 2016 - 20:47 #1
:)
Avatar billede KennyDk Nybegynder
17. april 2016 - 21:20 #2
Derudover nogle standard freezes :) Alle delene i min pc ligger på omkring 30-40 grader (inklusiv gpu'en) når det her sker, hvilket vil sige, at varme ikke kan være grunden:D!
Avatar billede Slettet bruger
17. april 2016 - 21:44 #3
Du kan jo prøve med et hvilket som helst andet grafikkort. Det kan være et gammelt og svagt kort, bare det kan køre, så får du et svar.
Alternativt kan du installere et Linux program på en USB stick og se hvordan det kører.
Avatar billede KennyDk Nybegynder
17. april 2016 - 21:54 #4
@roundandbald, jeg har desværre ikke et andet kort at prøve med. :/
Hvad skal et linux program kunne gøre :)?
Avatar billede Slettet bruger
17. april 2016 - 22:05 #5
Man henter en Iso og lægger den med f.eks Rufus på en USB stick.
Man booter op på den USB og så kører Linux. Så kan du se om grafikken er i orden.
F.eks. Linux:
https://www.linuxmint.com/download.php
Rufus:
https://rufus.akeo.ie/
Avatar billede KennyDk Nybegynder
17. april 2016 - 22:25 #6
@roundandbald - Har du noget tutorial eller noget jeg kan følge :D?
Avatar billede Slettet bruger
17. april 2016 - 23:02 #7
Ok jeg har lavet denne her til dig. Så får vi se.
http://peecee.dk/upload/view/458784
Klik for større billede.