Avatar billede anders64 Nybegynder
16. april 2016 - 10:08 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

DVD kan ikke ses efter upgrade til Win 10

Nu prøver jeg herinde
Jeg har opgraderet min pc med en SSD, det gik rimeligt smertefrit. Men efter at have lavet en ny installation af Windows 10, så kan jeg ikke se mit DVD drev, kan se det i bios og hvis jeg prøver at boote fra en CD, så køre den også, men jeg kan ikke se den i diskhåndtering.
Jeg har trawlet nettet igennem, efter en løsning og prøvet alle mulige froskellige ting, for at få løst mit problem, men intet har kunnet få mit DVD drev frem af sit skjul, er der nogle der har haft samme problem og fundet en løsning, på problemet. Har kunnet læse mig frem til at jeg ikke er den eneste der har prøvet det.
Operating System:Windows 10 Pro 64-bit.
CPU: AMD K10 45nm Technology
RAM: 6,00GB Dual-Channel DDR3 @ 531MHz (7-7-7-20)
Motherboard: Acer Aspire 7551 (Socket S1G4)    48 °C
Graphics: 512MB ATI AMD Mobility Radeon HD 5000 Series
Storage: 232GB Samsung SSD 850 EVO 250GB (SSD)
Optical Drives: No optical disk drives detected
Audio: Realtek High Definition Audio
Avatar billede 220661 Ekspert
16. april 2016 - 10:30 #1
Hej og velkommen til.

Sakset herfra:
http://www.tomshardware.co.uk/forum/id-2755852/dvd-drive-detected-upgrade-windows.html

Go into device manager, under IDE ATA/ATAPI, uninstall both channels 0 and 1. Reboot immediately. When it reloads, your lost DVD player should now be there. It worked great for me, and I was getting so tired of trying everything.

Som jeg læser det:

Gå i ebhedshåndteringen og find Ide ata/ atapi og afinstaller både kanal 0 og 1, og genstart herefter med det samme.
Når den genstarter skulle dit forsvundne dvd drev blive registreret igen.

Håber det løser dit problem :-)
Avatar billede anders64 Nybegynder
16. april 2016 - 10:37 #2
Det løste heller ikke problemet, men der var ikke noget med kanaler, bare en Standard SATA AHCI-controller
Avatar billede 220661 Ekspert
16. april 2016 - 11:00 #3
Er drevet synligt i enhedshåndteringen?
Ved godt det ikke var i diskhåndtering.
Hvis det er der kan du så opdatere driver?
Avatar billede 220661 Ekspert
16. april 2016 - 11:02 #4
Har du prøvet at flytte Dvd drevet over på en anden port på bundkortet?
Avatar billede anders64 Nybegynder
16. april 2016 - 23:56 #6
Jeg har selv funden en løsning på problemet. Jeg fandt et lille program der hedder DevID Agent, det opdaterede nogle drivere og efter en genstart virkede DVD drevet