Avatar billede NN45 Nybegynder
26. marts 2016 - 12:38 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Visual Studio 2015 og Form.Show

Hej.

Jeg er begyndt at kigge på Visual Studio 2015 og kan ikke finde ud af hvordan man kalder en form fra en form.

Før har man kunnet skrive Form.Show, men det virker tilsyneladende ikke i 2015.

Nogen der ved hvad løsningen er?
Avatar billede NN45 Nybegynder
26. marts 2016 - 13:12 #1
Bør vist sige, at det er en webapplikation jeg har oprettet og det er webforms, jeg skal lave.
Avatar billede keysersoze Guru
27. marts 2016 - 10:49 #2
form.show lyder meget som winforms - det lyder mere som et link du vil lave eller?
Avatar billede NN45 Nybegynder
27. marts 2016 - 12:37 #3
Jo det er måske sådan det skal siges.
Jeg har lavet en winform1 og på denne en button.
Når jeg trykker på button skal winform1 lukke og winform2 åbne.
Når jeg trykker på button i design ryger jeg i kode og skal skrive den rigtige kode i buttonclick området.
Avatar billede keysersoze Guru
27. marts 2016 - 12:55 #4
erhm - nu er jeg slet ikke med? Hvis du laver en webapplikation giver det ikke rigtig nogen som helst mening at tale om winforms?
Avatar billede NN45 Nybegynder
27. marts 2016 - 12:58 #5
Jeg mente webform1 og webform2.
Avatar billede keysersoze Guru
27. marts 2016 - 13:04 #6
Hvis du ikke har behov for at udføre noget kode ved klik på knappen så lav et hyperlink i stedet for - har du behov for dit postback så kan du benytte response.redirect.

Jeg vil dog med det samme sige, at webforms efterhånden er en gammel teknologi og ikke umiddelbart vil være førstevalg i langt de fleste situationer.
Avatar billede NN45 Nybegynder
27. marts 2016 - 14:41 #7
Tak, sådan kan man gøre det ja.
Jeg ved ikke hvad du mener med gammeldags.... Jeg bruger Visual Studio 2015.

Hvad bruger du selv til at programmere websider da?
Avatar billede keysersoze Guru
27. marts 2016 - 14:55 #8
Visual Studio er fint (og forveksl nu ikke udviklingsmiljø med webteknologier) - men der findes flere måder at udvikle webløsninger. Webforms var et forsøg på at efterligne winforms, men det gav også en masse problemer - en arvtager er MVC og rigtig mange benytter angular eller react, men hvad der er den rigtige afhænger helt af formål og "religion".
Avatar billede NN45 Nybegynder
27. marts 2016 - 15:23 #9
Ok tak.