Avatar billede jens.dk Nybegynder
21. august 2001 - 23:24 Der er 18 kommentarer og
6 løsninger

Nyt Grafikkort - Sort skærm

Hej,
Jeg har lige købt et nyt grafikkort Voodoo3 3500.
Jeg startede PC\'en med det gamle kort i skiftede til skærm opsætning 640x320 og fjernede (ikke fysisk) det gamle kort under hardware. Det skulle jeg nu nok ikke havde gjort men..........
Da jeg så slukkede PC\'en installerede det nye Voodoo3 3500 kort sker der intet på skærmen - Den er sort. Jeg har prøvet at sætte det gamle kort i igen men ak det samme - Sort skærm. Hjæææælp hvad gør jeg???
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. august 2001 - 23:29 #1
Vises der ikke Voodoo som det første, eller er den bare sot uden et POST billede med optæling af rammen efterfulgt af et beep?
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. august 2001 - 23:29 #2
sot=sort
Avatar billede jens.dk Nybegynder
21. august 2001 - 23:31 #3
Der vises intet - Skærm er sort!
Avatar billede jens.dk Nybegynder
21. august 2001 - 23:33 #4
Lige en ting mere jeg har også Voodoo intal CD-rom i drev.
Avatar billede jens.dk Nybegynder
21. august 2001 - 23:33 #5
intal = install
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
21. august 2001 - 23:33 #6
Dobbelt check om du har sat kortet ordentligt i! Pres det godt på plads i agp-porten!
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. august 2001 - 23:33 #7
Du kan have trykket et eller andet, grafikkortet skal sidde helt nede i soklen så du lige kan ane guldkontakterne!
Check også rammen ved samme lejlighed, de kan sommetider smutte op!
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. august 2001 - 23:34 #8
Det skulle ikke betyde noget om Voovoo CD sidder i.

Kan du se lys i lamperne?
Avatar billede teknik Juniormester
21. august 2001 - 23:36 #9
...Du er formodentlig kommet til at skubbe til en ting under monteringen af det nye kort.
Den sikre Check af alle stikplaceringer er:

Afmonter og  genmonter:
Alle kabler til diskdrev.
Alle Indstikskort
Alle Ramstænger....
Strømstikket til bundkortet
Og evt Processoren, hvis der kan være tvivl om, om den sidder fast.

...Der findes forskellige mere \"dovne\" varianter, men men lidt håndelag varer det under 5min.

...
Går ud fra at begge kort er af AGP typen ?

mvh :-)
Teknik
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. august 2001 - 23:37 #10
Prøv evt. at resætte bios!
Avatar billede jens.dk Nybegynder
21. august 2001 - 23:38 #11
Jeg havde nu det gamle kort i igen og tak det sad skævt hvor simpelt. nu har jeg startet i fejlsikret tilstand og prøver igen. Jeg lader høre fra mig når jeg ved mere. Mange tak indtil videre.
Avatar billede francke Nybegynder
21. august 2001 - 23:39 #12
Prøv startdiskette og fejlsikret!
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
21. august 2001 - 23:40 #13
jens.dk:> Den tror at vi alle har været ude for ;-)
Avatar billede jens.dk Nybegynder
21. august 2001 - 23:41 #14
Begge kort er AGP!
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. august 2001 - 23:44 #15
Vi venter og ser hvad der sker videre i sagen!
Avatar billede jens.dk Nybegynder
22. august 2001 - 00:01 #16
Jeg har nu sat Voodoo3 kortet i igen og startet men. Stadig sort skærm. Straks efter power on så kommer 4 bip (et langt og tre korte) og det lyder derefter som harddisk starter som normalt. men Sort skærm..........
Avatar billede knorte Nybegynder
22. august 2001 - 00:59 #17
Nogle maskiner vil kun køre med en bestemt type skærmkort. Og jeg har p.t. ikke fundet ud af at gøre noget ved det. Der er bare sort skærm hvis den ikke vil køre med grafikkortet. Jeg har været udsat for at måtte prøve med 8 forskellige, indtil jeg fandt et der virkede. Også selv om det er samme mærke. Prøv evt. at bytte det. Eller sælg det billigt brugt til mig (smiler)
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
22. august 2001 - 01:09 #18
Så vidt jeg ved er det koden for grafikkort fejl! Du er sikker på at det sidder rigtigt?? :-)

Ellers kan det jo være at kortet er defekt...
Avatar billede retaxes Nybegynder
22. august 2001 - 09:33 #19
Du skal prøve dit grafikkort i en anden spille, og prøv endvidere at låne et grafikkort og sæt i den i din egen.

Har du prøvet at resætte bios??

Ellers skal du igang med at pille det hele fra hindanden indtil du står med mobo i hånden. Se det hele efter med kritiske øjne, se efter brud omkring AGP soklen.

Kan du ikke konstatere noget kan du samle pc igen og håbe på at den lever!
Avatar billede francke Nybegynder
22. august 2001 - 09:41 #20
Avatar billede madsravnjensen Nybegynder
22. august 2001 - 16:15 #21
Jeg ved det lyder simpelt, men er du sikker på at din skærm kan klare den refreshrate som dit nye kort køre med? Nu er det godt nok dos PC\'en starter med, men måske et forsøg.
Avatar billede teknik Juniormester
22. august 2001 - 19:48 #22
>>madsravnjensen
For høj refreshrate får blot skærmen til at flimre...udløser ingen Alarm BIP fra bundkort.
Avatar billede jens.dk Nybegynder
26. august 2001 - 22:35 #23
Det viste sig at være min Bios der var sat til disable 2x mode samt video Bios var sat til at blive shadow\'ed. Ved at enable 2x mode og slå Video Shadowed fra i Bois kørte det igen.
Jeg takker alle for indsatsen, samt experten.dk for denne gode site. Mvh Jens.dk
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. august 2001 - 23:50 #24
Takker for pointene ;o)

www.fotx.net/retaxes