Avatar billede missdepp Mester
07. marts 2016 - 15:25 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Word stødte på en fejl under forsøg på at åbne filen

Min computer er begyndt på to ting.
1. Når jeg vil åbne et Word dokument fra nettet siger den "Word stødte på en fejl under forsøg på at åbne filen" og det er også selvom det er filer jeg har haft åbnet før.
2. Når jeg klikker på start menuen (det lille flag i venstre hjørne) siger den "kritisk fejl. Menuen start virker ikke. Vi prøver at rette den, til næste gang du logger på" og så logger den mig ud af computeren. Første problem har stået på 2 dage. Det andet går stået på cirka to uger... Hjælp! Ifølge "Norton" er der ikke nogen virusser eller noget på computeren.. Den kører på Windows 10,1
08. marts 2016 - 14:35 #1
Hej
Har du prøvet at "køre" en repair?
Det gør du f.eks. i kontrolpanelet - programmer og funktioner.

https://support.office.com/en-us/article/Repair-an-Office-application-7821d4b6-7c1d-4205-aa0e-a6b40c5bb88b

Med venlig hilsen

Birthe Lauridsen
Praktisk IT
Avatar billede missdepp Mester
08. marts 2016 - 15:15 #2
Jeg har prøvet at reparere office og den valgte at geninstallere pakken og så virkede det igen.. Lige indtil at jeg slukkde for computeren.. Da jeg tænkte igen virkede det ikke.
09. marts 2016 - 13:03 #3
Hej igen
"virker ikke" er en lidt bred formulering :-)

Hvis det er filen du ikke kan åbne, kan du prøve at:
Vælg Filer --> Åbn
Har du en nyere version af Office skal du vælge gennemse så du får dialogboksen
Udpeg filen
Der er en knap der hedder Åbn -- den har en lille trekant i højre side - klik på trekanten
Vælg Åbn og reparer

Hvad for en version af Office har du?

Med venlig hilsen

Birthe Lauridsen
Praktisk IT
Avatar billede missdepp Mester
09. marts 2016 - 13:23 #4
Jeg har office 2013. Den vil ikke åbne filer fra nettet. Det er når jeg prøver at hente en rettet opgave min lærer rettet så siger den at der er en fejl i dokumentet.. Men den siger det også med filer som jeg har hentet før.. Der udover virker min start menu ikke.. Da jeg geninstallerede office virkede bare start menuen og Word igen.. Jeg kunne hente alle filer på nettet uden problemer.. Men efter min computer har været slukket kom problemerne tilbage.. Nu kan jeg igen ikke hente de filer fra min lærer eller bruge start menuen på min computer..
09. marts 2016 - 15:28 #5
Har du prøvet at køre en skan vedr. virus?

Med venlig hilsen
Birthe Lauridsen
Avatar billede missdepp Mester
09. marts 2016 - 21:22 #6
Ja jeg har Norton 360 og fik den til at scanne hele computeren. Hvilket tog Ca 5 timer. Og den fandt ikke noget.
17. marts 2016 - 14:25 #7
Hej Missdepp
Du må undskylde at der er gået lidt tid, men jeg har haft lidt meget om ørerne de sidste dage.

Det lyder altså mistænkeligt meget som om der ligger noget "snavs" og bliver læst ind i opstarten. Du skal nok lægge et spørgsmål i en af grupperne under Styresystem eller sikkerhed får at få svar på dette.

Jeg går ud fra at dine klassekammerater godt kan åbne de samme filer.

Hvad sker der hvis du åbner en fil f.eks. fra en USB-nøgle? Fra din epost (f.eks. Outlook)?
Er det det samme hvis du dobbeltklikker på opgaven for at åbne eller hvis du vælger filer --> Åbn inde i Word?

Henter du filer fra SharePoint Online (365)? Der har jeg oplevet at filen bliver af en "mærkelig" type hvis jeg downloader filer hvor der er mellemrum i navnet. Det skete efter den seneste opdatering - jeg mener ikke det er ordnet. Hvis du fjerner mellemrum i navnet fungere det.

med venlig hilsen

Birthe Lauridsen
Praktisk IT
Avatar billede missdepp Mester
21. marts 2020 - 02:17 #8
Hej Birthe. Jeg vil gerne undskylde at jeg ikke fik svaret dig. Der er åbenbart nogen, der mener jeg er et dårligt menneske, fordi jeg har nogle opslag herinde, der er "uafsluttet" hvor jeg "ignorer" folk. Dette var ikke min mening. Jeg får ikke mails eller beskeder om at der er kommet en kommentar herinde (ved ikke hvorfor) og så har jeg simpelthen glemt alt om opslaget. Det først nu, hvor jeg har et nyt problem, at folk åbenbart ikke vil hjælpe mig, fordi jeg ikke har svaret på fx dette opslag.

Anyway. Jeg kan ikke huske om jeg fik ordnet mit problem, da det er 4 år siden jeg skrev herinde sidst. Men tak for hjælpen tilbage i 2016. :)

Mvh Cecilie
23. marts 2020 - 09:34 #9
Hej igen
Siden bliver også brugt til promovering af "skills" i håb om at få jobs. Og så er det jo p....irriterende hvis spørgsmålet ikke bliver lukket med et svar. 😫

Du kan ændre nogle indstillinger ved at klikke i øverste højre hjørne --> skift dit profilbillede. Der står den email-adresse du er registreret med. Kan være den er forkert.

Med venlig hilsen
Birthe Lauridsen