Avatar billede teerex Nybegynder
01. marts 2016 - 13:41 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Alle vores skærme er begyndt at blinke, når stokeren starter i kælderen?

Er der nogen der ved, hvordan jeg afhjælper problemet? Det er blevet værre over tid. Lige nu er det meget voldsomt og træls: Både lyde og skærme skratter.

Kan jeg købe en dims til at sætte mellem fyr og strømkilde, så man undgår de store udsving på elnettet?

Håber der er nogle eksperter der kan hjælpe, for jeg frygter, at mine fladskærme til sidst bryder sammen.

Mvh. Per.
Avatar billede milter Ekspert
01. marts 2016 - 16:12 #1
Dårlige/løse forbindelser?

Prøv at læse sidste tråd i linket herunder:

http://www.stokerpro.dk/viewtopic.php?t=25615
Avatar billede milter Ekspert
01. marts 2016 - 16:13 #2
Rettelse til #1.

"sidste tråd"  skulle selvfølgelig være "sidste indlæg"
Avatar billede teerex Nybegynder
01. marts 2016 - 17:42 #3
Tak for dit svar milter.

Jeg forstår ikke helt, hvor du mener der skulle være dårlige forbindelser? Fyret er koblet til et stik med jord og skærmene sidder i almindelige kontakter. Mit setup er helt uændret, så jeg forstår ikke, hvorfor fyret gradvist generer skærmene mere og mere?

Jeg vil gå op på loftet og undersøge HFI for at se, om alt er ok.
Avatar billede milter Ekspert
01. marts 2016 - 19:53 #4
Er alle skærmene koblet til samme gruppe som dit fyr, og hvor mange er der?

Hvor gammelt er ledningsnettet og dit pillefyr?

Har det hele virket uden problemer tidligere?

Så vidt, jeg har kunnet læse mig til, burde tænderen i sådan et fyr trække ca. 250-300 watt. Jeg har ikke noget kendskab til pillefyr, men hvis tænderen er i dårlig stand, eller forbindelsen til den er dårlig, kunne jeg forestille mig, den vil trække mere.

Prøv at læse linket herunder ang. tænderens levetid:

http://www.stokerpro.dk/viewtopic.php?t=18292
Avatar billede teerex Nybegynder
01. marts 2016 - 20:47 #5
Tak for links.

Problemet er stort set løst: HFI var ok, så det var ikke dér! Med forlængerledninger satte jeg TV på en anden lysgruppe end fyret, og det hjalp absolut intet. Så prøvede jeg at flytte HDMI-kablet til en anden port i TVet. Det hjalp heller ikke.

Så fik jeg en mistanke om, at det måske var mit nye HDMI 2.0 -kabel: BINGO! Da jeg skiftede tilbage til HDMI 1.4 fra "Harald", så var stort set alle forstyrrelser væk. Det gamle kabel er også næsten dobbelt så tykt, så afskærmningen må være bedre.

Fyret går stadig i TV-signalet (pixellering) p.g.a. stueantennen der trods alt er påmonteret med Stofa-godkendt kabel, men det kan jeg til nød leve med, indtil jeg får en bedre antenne.

-jeg ved ikke, om man kan give points til sig selv, hehe.
Avatar billede milter Ekspert
01. marts 2016 - 22:08 #6
Det er helt ok :-)

Ud fra din beskrivelse troede jeg, det drejede sig om PC-skærme og flimmer pga. spændingsfald.
Avatar billede teerex Nybegynder
01. marts 2016 - 23:23 #7
Ja, det var begge dele, for jeg har jo ikke skrevet meget om mit setup :-)

Jeg har 2 HDMI-kabler fra min PC: 1 til TV og 1 til Monitor og de flimrede begge på samme tid, når sneglen til fyret satte igang.

Men det er nok ikke kun det nye HDMI 2.0 -kabel som er støjfølsomt, for det viser sig, at der alligevel er mindre støj på mit LG UHD TV, hvis den får en anden sikringsgruppe end fyret. Lige nu er der desuden is, sne og blæst udenfor og det påvirker også.

Det er som om, at mit LG TV er meget dårligt beskyttet mod støj, men sikker kan man jo aldrig blive :-\
Avatar billede Wally73 Mester
01. marts 2016 - 23:49 #8
Det lyder måske lidt vildt, men måske du skulle overveje at skærme dit kælderrum af.
Tror noget sølvpapir på vægge og loft faktisk kan virke som skærm og det burde da dage den luftbårne elektromagnetiske støj.