Avatar billede creatiw Nybegynder
29. februar 2016 - 12:13 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Søger den rigtige printer

Jeg søger en printer til print af posters og flyers i farver.

Jeg er dog meget i tvivl om hvilken man skal gå med

printeren skal have følgende specs:
-----------------------------------
* skal kunne printe i a3, a4
* skal være inkjet med god farvegengivelse
* skal kunne printe edge-to-edge / kant til kant

følgende er good to have, ikke need to have:
--------------------------------------------
* wifi.
* XL farvepatroner - så man ikke skal skifte for tit.
* gerne en bakke hvor a3 papir kan være i.

Jeg ved godt det formentlig er billigere at få printet ude i byen men det er ikke en option for mig pt.
Avatar billede claes57 Ekspert
29. februar 2016 - 12:39 #1
Jeg tror på Canon, når de skriver "Udskrivning uden kanter", så
ca 1500kr for http://www.edbpriser.dk/printer/canon-pixma-ix6850-id-8541773.aspx
Den er med wi-fi og separate farvepatroner (hav altid et komplet sæt på lager - de løber typisk tør for en farve fredag eftermiddag).
Avatar billede creatiw Nybegynder
29. februar 2016 - 12:47 #2
hej Claes57 - tak for budet. jeg havde selv kigget på netop den og den kan jo alt undtagen det med en ekstra bakke til papir. jeg frygter dog den bliver for billig :)

Kommer der ikke flere gode bud får du selvfølgelig point for det :)
Avatar billede kurtba Ekspert
01. marts 2016 - 00:27 #3
Husk at ved inkjet er der mange penge at spare ved at købe uoriginale patroner - især hvis de købes via Ebay.de
F.eks. til den printer I snakker om
http://www.ebay.de/sch/Tintenpatronen-/16191/i.html?_from=R40&_nkw=canon+pixma+ix6850

10 sæt patroner for 360 kr. incl. forsendelse.
Husk at det skal være med chip. Det er for bøvlet at bruge tid på at skifte chip selv og nulstille den osv.
Avatar billede creatiw Nybegynder
02. marts 2016 - 08:29 #4
hej Kurtba - har du nogen ide om kvaliteten . jeg har tidligere brændt nallerne ret meget på uoriginale tonere der sviner printeren indvendigt og ødelægger mere end hvad man sparer. Prisen ved jeg godt ikke altid hænger sammen med kvalitet, men tingene kan også blive for billig. og 10 sæt til 360kr lyder meget billigt da 1 sæt original koster det dobbelte.
Avatar billede creatiw Nybegynder
02. marts 2016 - 08:31 #5
hej Claes. jeg har nu kigget diverse reviews igennem på den du skrev om, samt "storebroderen" 8750 og pro 100s og hvad man får på 8750 er meget lidt forhold til den koster 1000kr mere. og pro udgaven giver heller ikke meget kontra 2000kr mere. så næsten hellere købe en ny printer mere hvis den skulle stå af.

Jeg tildeler dig derfor point for svaret :)
Avatar billede kurtba Ekspert
03. marts 2016 - 00:34 #6
1: Du har ikke tildelt Claes point men i stedet taget dem selv.
Det var ikke pænt gjort.

2: Min nuværende printer har jeg vel efterhånden haft omkring 30-40 sæt uoriginale printerpatroner i gennem uden problemer. Jeg har også købt uoriginale til mange bekendte og ingen har klaget over kvaliteten, men vender tilbage og vil købe flere når de løber tør.
Hvis man ser på prisen på printeren kan man se, at der faktisk bare skal 2 sæt patroners forbrug med succes, så har man råd til at skifte printeren igen, hvis det skulle give problemer. Men det har jeg som anført ikke oplevet.
Avatar billede creatiw Nybegynder
03. marts 2016 - 07:52 #7
1. hovsa. ny her og det var bestemt ikke det jeg ville...  er der nogen måde at gøre det om?

2. jeg har selv brugt uoriginal toner til privat brug med stor succes  og vi har også forsøgt os på arbejde hvilket ikke var en succes...
Avatar billede kurtba Ekspert
03. marts 2016 - 22:29 #8
Hvis Claes gerne vil have sine point er du nødt til lige at lave en ny tråd kun med dette formål, da du ikke kan ændre på, at pointene i denne tråd er givet.
Ang. 2 kan jeg ikke sige noget. Ikke andet end det jeg har skrevet tidligere.
Jeg kan ikke garantere, at det altid er en succes, men jeg kender ikke til det modsatte.
Som jeg skriver, skal du bare have succes med 2 sæt uoriginale patroner, før du har sparet så mange penge, at du kan købe en ny printer magen til igen, hvis det mod forventning skulle gå galt.