Avatar billede pand1969 Nybegynder
24. februar 2016 - 10:57 Der er 1 kommentar og
1 løsning

C5 stregkode printning virker ikke

Vi har fået skifte en gammel pc med xp ud til windows 7 og nu kan C4 ver. 4.00.1 build 32 ikke længere skrive stregkode ud fra lager kartotek / prismærker.

Stregkodeprinteren (zebra GC420d) er valgt under printeropsætning som primær.

Jeg har prøvet både på en 64 og 32 bit windows, med forskellige resultater.

på 64bit sker der intet.
på 32bit så kommer der noget ud på label, men det er ikke konverteret til stregkode (står som tal) men den kommer først med en fejl at den ikke kan finde printeren, og bruger så standard printer.

Hvis jeg skriver ud til en alm. laserprinter, så er det samme problem.

Håber der er nogen kloge hoveder.

Pft.
Per
Avatar billede ADDCON-C5 Forsker
24. februar 2016 - 11:17 #1
Hej Per,

Du bør nok kontrollere om den skrifttype (font) som danner
din OCR linje, findes i skrifttypebiliotektet på den nye
PC'er.

Den typiske måde er at der er installeret en font til BARCODEN som danner stregkoderne på dine lagerlabels.

Under GENERELT / TILPASNING / PRINTER /  RET
kan du under printeren som hedder $Windows Standard kigge i underpunktet 'Skrifttype' og se hvad den stregkodefont skal hedde.  Denne skal du så også have i skrifttypebiliotektet på din nye PC'er.

Prøv at starte med at kigge der.

Venlig hilsen
PEter
Avatar billede pand1969 Nybegynder
26. februar 2016 - 07:13 #2
Hej Peter

tak for hurtigt svar.

Ser ud til det er i den rigtige retning, gætter på stregkodenavnet skal være 100% identisk. Står code 93 og den font jeg fandt hedder code-93 og det ville den ikke, så prøver at omdøbe den.

Tak for hjælpen

Mvh
Per