Avatar billede boergepe Nybegynder
21. august 2001 - 21:20 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Erfaringer med Registry Healer? (el. RegClean o.a.)

Jeg trænger til at få ryddet op i registreringsdatabasen - og har købt RegHealer til formålet.
Det er klart, at inden operationen sættes i gang skal der tages en backup - men de kyndige advarer alle mod en lille risiko for \"systemcrash\", så der ikke kan foretages genstart (og så er backup\'en jo ikke meget værd - for mig som ikke fatter en brik af EDB-videnskaben).
Hvad siger Eksperterne - skal jeg bare kaste mig ud i det og hvor stor er risikoen?
Avatar billede prodic Mester
21. august 2001 - 21:57 #1
Jeg har for et stykke tid siden prøvet RegClean, og resulatet var tilfredsstillende.
Dog var der enkelte gange hvor systemet blev mere ustabilt efter at jeg havde Cleanet.
Men det var vel fifty/fifty hvordan det reagerede.

Jeg kan ikke udelukke, at det ikke var Reg.Clean\'s skyld men den gjorde det ihvertfald ikke bedre.
Måske skulle jeg bare have geninstalleret systemmet alligevel.

Men har også kørt det over et længre stykke tid, hvor det havde en god virkning på systemet.

Som du selv er inde på så er en god gammeldags backup nok noget du skal gøre inden du gør det.

Hvis det går helt galt, så har du altid Backuppen af falde tilbage på.
Lav evt. en standardinstallation hvis systemet skulle gå HELT ned, og lave en backup af den.
Så har du nemmere ved at installere systemet næste gang.

Så for at gøre det lidt kort, så ville jeg tage en Backup og så Cleane. Det kan vel ikke blive værre end det er i forvejen. :-)
De fleste af den slags programmer, giver desuden en oversigt over de registeringer den vil fjerne, og sæt dig ind i om der er nogle farvekoder ud for de enkelte. Hvis de er \"røde\", så vær forsigtig - det kan have en uheldig virkning.

Held og lykke med det. Det kan ikke gå værre end helt galt. :-)
Avatar billede boergepe Nybegynder
22. august 2001 - 07:21 #2
TAK
Avatar billede boergepe Nybegynder
23. august 2001 - 10:02 #3
>>prodic - synes lige at jeg vil fortælle dig, at jeg har kørt programmet, med stor succes idet min PC efter \"operationen\" er blevet meget hurtigere.
Fandt 190 \"korrupte\" nøgler, hvoraf 77 matchede med andre, mens resten altså kunne slettes og det gjorde jeg så, bortset fra vel 7-8 dll-\"fiduser\", som jeg ikke turde røre ved.
Hvis du \"samler\" på point opretter jeg gerne en \"dummy\" med 300 point, da jeg har rigelig og dit gode råd er det værd.
Skal nok give en forklaring af h.t.de altid mistænksomme.
Må hellere tilføje, at jeg tidligere har bemærket dine seriøse svar/kommentarer - og det gjorde udslaget!!! Endnu engang MANGE TAK.
Avatar billede prodic Mester
23. august 2001 - 10:10 #4
Jamen jeg er såmænd bare glad for at kunne hjælpe.

Det glæder mig da meget, at du har fået en endnu hurtigere og mere stabil computer efter det lille trick.

Ang. det med point - jeg kan jo ikke afholde dig fra at ville give mig flere end jeg iforvejen har fået - men 300 det virker som mange. Skal vi derop så hellere 214 point, så rammer jeg nemlig 32000 point sammenlagt. Sagt på en anden måde, jeg har ikke rigtig brug for dem.
Men man tager vel hvad der kommer...

Det glæder mig da, at du tidligere også har kunne bruge mine svar til noget. Det er derfor vi er her jo. :-)
Avatar billede boergepe Nybegynder
23. august 2001 - 10:49 #5
214 point kommer straks - fint li\'r
Avatar billede prodic Mester
23. august 2001 - 10:55 #6
boergpe->Du behøver ikke give mig dem...medmindre du ligefrem insisterer.
Avatar billede boergepe Nybegynder
23. august 2001 - 10:58 #7
Jamen - det gør jeg da. Spm. er oprettet som nr. 101412
Avatar billede makse Nybegynder
23. august 2001 - 11:03 #8
Prøv evt. NBG Cleaner. Den laver en noget bedre oprydning, end regclean.
Link: http://www.rocketdownload.com/dnload/nbgcleanre.exe

Avatar billede boergepe Nybegynder
23. august 2001 - 11:28 #9
Har hørt om den - men tak.