Avatar billede 77ejner Nybegynder
19. februar 2016 - 13:19 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

LinuxMint

Hej.
Jeg er i færd med at installere LinuxMint 17.3 på en ældre Lenovo PC.
Har downloadet ISO-fil, som er brændt på DVD.
Jeg kan ikke få PC-en til at Boote på DVD.
Er det bedre at overføre til USB?
Avatar billede Andershoegh Seniormester
19. februar 2016 - 14:21 #1
Bruger openSUSE så jeg kender ikke Mint

Hvis du ikke finder en løsning her på  E. kan jeg anbefale, at du prøver i dette forum:

http://www.linuxin.dk/index.php?onepasswdfill=EB79CB48E4AC42B5A96C9AAC4971B265

Har selv fået rigtig meget hjælp der, og det skulle undre meget, om der ikke også var erfarne Mint-brugere
Avatar billede 77ejner Nybegynder
19. februar 2016 - 15:44 #2
Tak for svar. Søger videre der
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2016 - 17:05 #3
Du har brændt en iso til DVD Ok, men har du gjort den bootbar?
Hvis man bare brænder en iso, kan den ikke bruges til installation.
Du skal bruge et program som f.eks. Rufus, til at gøre den bootbar.
https://rufus.akeo.ie/
Avatar billede 220661 Ekspert
19. februar 2016 - 17:28 #4
Brænder man den på dvd kan det gøres i windows. Man skal blot vælge at brænde den som en diskafbildning. Husk hvis muligt at tjekke af at indholdet skal sammenlignes med det du har downloadet, så det er ens.
Avatar billede 77ejner Nybegynder
19. februar 2016 - 17:36 #5
Tak for de brugbare svar.
"Rufus" knækkede koden for mig. Jeg har Linux mint kørende på to maskiner nu, er ved at opdatere.
Det er første gang, jeg er her. Skal man slette tråden, når problemet er løst?
Det med point er jeg heller ikke helt med på, men det er godt at få løst et problem, der har drillet et par dage.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. februar 2016 - 17:37 #6
Hvis du højreklikker på .iso filen du har hentet ned, får du så et punkt der hedder "brænd diskafbildning"?

Er det den fremgangsmåde du har brugt?
Her kan man tjekke af at indholdet skal tjekkes af.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. februar 2016 - 17:39 #7
Super du fik løst problemet med Rufus. Så var din disk sikkert brændt forkert.

Roundandbald samler ikke på point, så i dit næste indlæg her flytter du prikken ned til svar og skriver hvad løsningen var. Dette svar kan du så acceptere og tråden lukkes.
Avatar billede 77ejner Nybegynder
19. februar 2016 - 17:44 #8
Løsningen var: https://rufus.akeo.ie/