Avatar billede Anne_B_J Nybegynder
18. februar 2016 - 15:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Word 2010 flette fra Excel tabel med talformat uden decimaler og tusindseparator

Jeg skal flette breve i Word 2010 fra en Excel 2010-fil, hvor jeg har beregnet løntal i en kolonne. Kolonnen i Excel har jeg formateret som tal, uden decimaler og med tusindseparator.
Når jeg fletter brevene i Word kommer tallene ud med 14 decimaler og ingen tusindseparator.
Hvordan får jeg Word til at flette tallene uden decimaler og med tusindseparator?
18. februar 2016 - 15:51 #1
Formateringen af tallene i Excel ligger i et formaterings-lag ovenpå cellen. Denne formatering har således kun "kosmetisk" betydning for indholdet i cellerne.

Brevfletningen i Word med data fra Excel henter data fra cellerne.

Du kan med formler i Word afkorte/afrunde tallene til det antal decimaler, du ønsker.

Formatering af flettefelter kan udføres i Word. Når et flettefelt er indsat, taster du Alt-F9, Herefter kan du redigere i flettekoden.

Flettekoden for et flettefelt med navnet Pris:

{ MERGEFIELD "Pris" }
ændres til 0 decimaler og skilletegn ved at indsætte:
{ MERGEFIELD "Pris" \# #.##0 }

Afslut redigering af flettekoden med Alt-F9 igen.
18. februar 2016 - 15:52 #2
Overdriver mellemrummene for at lette læsbarheden:
{  MERGEFIELD  "Pris"  \#  #.##0  }
Avatar billede Anne_B_J Nybegynder
19. februar 2016 - 10:34 #3
Tusind tak, det fungerer :-).

Hvis jeg ønsker 2 decimaler hvad skal jeg så skrive?
19. februar 2016 - 11:07 #4
{  MERGEFIELD  "Pris"  \#  #.##0,00  }
Avatar billede Anne_B_J Nybegynder
19. februar 2016 - 11:24 #5
Tak :-)