Avatar billede Comfiks Nybegynder
17. februar 2016 - 02:06 Der er 12 kommentarer

Hvordan bliver man af med folkes løgne historier på nettet?

En skræmmende historie som blev ved med står hos "http://www.eksperten.dk/"
Under navnet: "Snydt af Comfix - hvad gør jeg?"
Selvom nogle flinke folk fortæller Elisabet og oplyser vores kontakt info samt tlf. nummer og adresse o.l.:

Lyngbyvej nr. 83, 2100 Kbh. Ø
Tlf:    39 20 19 76
mail: comfiks@comfiks.dk

Men vi bliver aldrig kontaktet af:
Lady Saints:  Elisabet Ø. Petersen  !!!???!!!
Og vi har ALDRIG modtaget penge fra Elisabet !!!???!!!
Hun har aldrig kontakte os, selvom hun kender vores info !!!???!!!
Men hvordan kan vi blive af med denne LØGN-HISTORIE!
Det er derfor hun kan ikke melde os hos Trustpilot :-)
Jeg tror det har været et fejl hos Paypal.
Venligst Comfiks
PS! Vi er 3 ingeniør som står bage Comfiks, Prof. arb. rimelige priser!
Avatar billede arne_v Ekspert
17. februar 2016 - 02:56 #1
Altså for 4 år siden blev http://www.eksperten.dk/spm/958279 postet hvor spørger (som har en lille men dog reel historie på E http://www.eksperten.dk/list/deltaget/eop):
- hævder at hun har betalt jer for en Windows 7 men aldrig modtaget produktet
- hævder at hun har været i banken for at få tilbageført betalingen

Nu 4 år efter vil I gerne have fjernet den historie fordi I:
- hævder aldrig at have modtaget penge fra hende
- hævder aldrig at være blevet kontaktet af hende
- hævder at det må have været en fejl hos Paypal

Vi kan jo ikke vide hvem der har ret.

Men jeg undrer mig over at:
- I mener at det er en Paypal fejl når hun efter eget udsagn har været i banken for at få tilbageført en betaling )banken kan ikke trække paypal betalinger tilbage)
- I efter 4 år kan huske at hun ikke har kontaktet jer (jeg kan ihvertfald ikke huske hvem jeg snakkede med for 4 år siden medmindre det var noget meget vigtigt)

Men det er ikke mit problem - jeg er kun almindelig bruger på eksperten.dk. Jeg formoder at eksperten.dk har nogle regler for hvordan de håndterer kritik af navngivne firmaer (det er en ret gængs problematik på internettet), så I kan jo se om de gør noget.

Med hensyn til det generelle spørgsmål, så er der meget sludder på nettet og det ved de lidt mere kyndige internet brugere godt - og de tager derfor enkelt oplysninger på nettet med en vis portion skepsis. Hvis I får ros tilpas mange steder, så overdøver det en enkelt negativ historie.

Men hvis I føler jeres ære krænket, så ar det jo muligt at det publicerende medie (eksperten.dk her) vil gøre noget. Ellers vil det jo i sidste instans være injurie-lovgivningen der kan tages i brug. Men I risikerer at få langt mere negativ omtale ved at rejse sag selvom i vinder end det som sagen drejer sig om.
Avatar billede Comfiks Nybegynder
17. februar 2016 - 11:03 #2
Grund til at jeg husker at ingen har ringet til os er:
- vi fandt denne meddelse tilfældigt på nettet ca. 2 år efter,
vi undersøgt sagen. Det viser sig, at vi har ALDRIG fået beløbet på vores bank konto. Yderligere undersøgelse viser at pengene var sad fast i en Paypal konto. Så det har ikke noget med os at gøre. Det må være en sag mellem kunden og Paypal. Men jeg kan give engangsfuldmagt til nogen fra ""www.eksperten.dk/" " side at skrive/kontakte vores bank og bekræfte det at vi har ALDRIG modtaget dette beløb. Som et prof. folk må man sende et email til folk, før de sviner folk til på nettet, falsk historier. Set fra os er en falsk historie, da en Paypal fejl ikke skal udløse en kritik af os. Vi har aldrig blev kontaktet, af Elisabet , Experten.dk, Paypal, vi har selv undersøgt sagen 2-3 år efter. I det minste må man have en bevis for sin påstand! I Trustpailot må du nemlig have en kvitering i hånden ellers kan man nemt slettet en "Falsk" påstand.
Hvis I kan skaffe bevis for at Paypal har overført pånge på vores konto for denne varer, vil jeg gerne give Jer/Elisabet en gave/check på Kr. 10.000,- for denne ulejlighed. Venligst Comfiks
Avatar billede arne_v Ekspert
17. februar 2016 - 14:27 #3
Altsaa:
- I har ikke snakket med hende
- I har ikke modtaget penge fra hende via Paypal

Hvordan ved I saa at det er et Paypal problem????

Paypal er ikke nævnt i traaden fra 4 år siden.
Avatar billede Comfiks Nybegynder
20. februar 2016 - 14:47 #4
Kære Arne V,

- Vi kender hende ikke, vi kender kun hendes navn gennem eksperten.dk.
- Vi er IT eksperter, og da vi aldrig modtog penge fra hende på vores bank konto undersøgte vi sagen yderligere, fra det paypal-test link som viser sig at, hun har betalt til en ikke oprettet paypal konto. Problemet var at Paypal rykkede os på samme mail som hun rykkede, som ikke eksisterede. Paypal skrev til sidst, at de ville tilbageføre pengene indenfor en frist, hvis de ikke hørte fra os.
- Faktum er, at vi kan bevise via vores bank at vi aldrig har modtaget penge af hende på vores konto, og derfor er dette en større misforståelse.

1- Jeg henvender mig og stiller et ærligt spørgsmål og forventer derfor at blive mødt med samme fremgangsmåde. Istedet bliver jeg angrebet - er dette ikke forskelsbehandling?

2- Jeg skriver ind fordi jeg kan se at Elisabet fik vejledning og råd. Derfor burde jeg også kunne få den samme behandling til min problemstilling?

3- Jeg sætter 10.000 kr. for den der kan finde bevis materiale, da jeg ved dette ikke er muligt.

4- Vi er proffesionelle og kan stå 100% indenfor det vi fremlægger.

5- Har I noget bevis materiale, da du antyder dette?

6- Du fremstår som en bruger, men vælger parti uden yderligere oplysninger.

7- Kan du komme med nogen form for bevis, lovgivning, dokumentation eller er dette blot snak?

8- Vi deler denne erfaring, at man ikke burde involvere sig i noget når man ikke har noget bevis eller de rigtige oplysninger til.

9- Vi er proffesionelle IT-folk, og har derfor faglig erfaring.

Jeg ønsker ikke at fortsætte denne dialog, såfremt du ikke har direkte bevis materiale, der sætter Elisabets penge på vores konto (ikke Paypal). Vi kan nemlig bevise igennem vores bank at vi ALDRIG har modtaget penge fra Elisabet Ø. Petersen.

Venligst
Comfiks
Avatar billede arne_v Ekspert
21. februar 2016 - 02:55 #5
Det her bliver mere og mere uforståeligt fo rmig.

I kender kun hendes navn fra spørgsmålet her.

Der er en email adresse som ikke eksisterer.

I ved at hun har sendt email til den ikke eksisterende email adresse.

Paypal har ogsaa sendt en email til den ikke eksisterende email adresse og sagt at de vil tilbageføre en betaling som I ikke har modtaget.

Og den mail fra Paypal ved I omhandler Elisabeth selvom I på daværende tidspunkt ikke kendte hendes navn.

Total mystik efter min mening.

----

Elisabeth fik gode råd, fordi hun stillede et simpelt konsistent og plausibelt spørgsmål der kunne svares på.

Jeres indlæg er meget anderledes for nu at udtrykke det mildt.

Imidlertid fik I faktisk nogle råd i #1. Dem har I så valgt ikke at følge, men det er jo jeres valg.
Avatar billede keysersoze Guru
21. februar 2016 - 10:30 #6
Hvis både paypal og Elisabet har forsøgt at kontakte jer på den samme ikke-eksisterende mail lyder det lidt som om, at der har været lidt rod med kontaktoplysningerne?
Avatar billede Comfiks Nybegynder
24. februar 2016 - 12:33 #7
Tak for dit input!
Det er ikke kompliceret, alle disse aktiviteter står selvfølgeligt på den test hjemmeside! Da der kun er en aktivitet på den test side så må anses, at det er Elisabeth, det passer med tidspunktet også!
MEN derimod fik jeg aldrig svaret min SIMPLE spørgsmål:
Hvor er bevis at Comfiks har fået penge?
Det tager max. 2 minutter, man skriver en email til sin bank med følgende spørgsmål: "Har jeg betalt et beløb til et firma under navnet Comfiks nogensinde? "
Jeg savner også et svar fra www.eksperten.dk:
Holder man liv i noget påstand online, må man også hold liv i beviset  :-)
Men hvor er beviset?
Men husk! dette spørgsmål er stillet til www.eksperten.dk idet det er et juridisk spørgsmål, TAK!
Venligst
Comfiks
Avatar billede keysersoze Guru
24. februar 2016 - 20:36 #8
Jeg mener faktisk ikke at banken uden videre kan udlevere sådanne oplysninger - men det afgørende, i mine øjne, er ikke om i har modtaget pengene men om kunden har haft en reel tro på at have købt og betalt for en vare. Jeg kan ikke blive helt klog på hvad der bliver skrevet, men det lyder som om der faktisk har eksisteret en mulighed for at købe noget men hvor der, måske, har været angivet ukorrekte oplysninger til kunden og dét er jo jeres ansvar.

Vil du have et endegyldigt juridisk svar skal du have fat i en advokat, som nok også skal have lidt mere information end hvad vi har fået her.
Avatar billede Comfiks Nybegynder
24. februar 2016 - 21:43 #9
Jo, jeg har selv mange gange henvendt mig i min bank og spurgt, hvis der var noget som jeg umiddelbart ikke kunne genkende udfra deres navn. Banken har altid fortalt mig, hvem der har trukket pengene. Man skal skrive til sin egen bank eller henvende sig personligt og spørge dem om hvilket firma der har trukket kr. 849,- d. 6. februar. Der er lov krav om at bankerne skal opbevare oplysninger i et hvis antal år i hvert tilfælde mere end 5 år. I dette tilfælde er jeg 99% sikker på at der står Paypal. Juridisk må Paypal ikke tage imod penge på vegne af en forhandler som endnu ikke er oprettet, vel!!??
Avatar billede keysersoze Guru
24. februar 2016 - 23:09 #10
Det er mange år siden, men har tidligere været i en situation hvor banken skulle have lov af kontoejer (privat) for at videregive navn - men nu skal vi også passe på dels ikke forveksle et firmas træk fx i forbindelse med et abonnement fra en konto (hvor alle informationer er tilgængelig) og kontooplysninger til overførsel (hvor kun banknavn er tilgængelig) og dels ikke at blande bank og paypal sammen, her lyder det jo til at være et paypal- og ikke bank-forhold. Set fra en kundes synspunkt er man nok også mere interesseret i at få pengene tilbage end at finde ud af hvem der står bag - så jeg mener ikke at man kan kræve anden form for handling end beskrevet.

Jeg kender ikke paypals betingelser i detaljer og slet ikke hvordan de så ud for flere år siden - men er en paypal-konto aktiv, hvilket vel kun kan ske ud fra en brugers handling og ikke på paypals eget initiativ, og bliver oplysningerne udstillet på en form for shop, test-side eller ej, så lyder det fra min stol af ikke som om paypal kunne have handlet anderledes ligesom det også lyder som om kunden har handlet i god tro.
Avatar billede Comfiks Nybegynder
25. februar 2016 - 00:28 #11
Det er rigtigt, Enig!

Blot, lad os sige at:

Snydt af Comfix - hvad gør jeg?
Elisabet kan ikke bevise at hun har betalt til Comfiks.

Og

Hvordan bliver man af med folkes løgne historier på nettet?
Comfiks kan bevise at ikke har modtaget penge fra Elisabet nogensinde.

Og dermed afslutter vi denne behagelige dialog :-)

Tak for hjælpen
Comfiks
Avatar billede keysersoze Guru
25. februar 2016 - 07:46 #12
En virksomhed behøver ikke at have modtaget penge fra en kunde for at kunden kunden kan følge dig snydt af virksomheden - og det er det eneste du lægger vægt på samtidig med at du i denne dialog, som jeg læser det, erkender,  at det måske har ligget en mulighed, i form af en hjemmeside, for at kunden kan have været vildledt. Jeg tror umiddelbart at det bliver svært at bevise uskyld.

Mit bedste gæt er stadig en advokat hvis man ikke kan opnå det man ønsker i en dialog med kunden. Alternativt må man opbygge et ry stærkt nok til at overdøve en enkelt negativ historie.