Altså for 4 år siden blev
http://www.eksperten.dk/spm/958279 postet hvor spørger (som har en lille men dog reel historie på E
http://www.eksperten.dk/list/deltaget/eop):
- hævder at hun har betalt jer for en Windows 7 men aldrig modtaget produktet
- hævder at hun har været i banken for at få tilbageført betalingen
Nu 4 år efter vil I gerne have fjernet den historie fordi I:
- hævder aldrig at have modtaget penge fra hende
- hævder aldrig at være blevet kontaktet af hende
- hævder at det må have været en fejl hos Paypal
Vi kan jo ikke vide hvem der har ret.
Men jeg undrer mig over at:
- I mener at det er en Paypal fejl når hun efter eget udsagn har været i banken for at få tilbageført en betaling )banken kan ikke trække paypal betalinger tilbage)
- I efter 4 år kan huske at hun ikke har kontaktet jer (jeg kan ihvertfald ikke huske hvem jeg snakkede med for 4 år siden medmindre det var noget meget vigtigt)
Men det er ikke mit problem - jeg er kun almindelig bruger på eksperten.dk. Jeg formoder at eksperten.dk har nogle regler for hvordan de håndterer kritik af navngivne firmaer (det er en ret gængs problematik på internettet), så I kan jo se om de gør noget.
Med hensyn til det generelle spørgsmål, så er der meget sludder på nettet og det ved de lidt mere kyndige internet brugere godt - og de tager derfor enkelt oplysninger på nettet med en vis portion skepsis. Hvis I får ros tilpas mange steder, så overdøver det en enkelt negativ historie.
Men hvis I føler jeres ære krænket, så ar det jo muligt at det publicerende medie (eksperten.dk her) vil gøre noget. Ellers vil det jo i sidste instans være injurie-lovgivningen der kan tages i brug. Men I risikerer at få langt mere negativ omtale ved at rejse sag selvom i vinder end det som sagen drejer sig om.