Avatar billede PGFfyn Mester
30. januar 2016 - 17:36 Der er 4 kommentarer

Gmail

Hej.
Skal taste min mail adresse og kodeord hver gang jeg åbner gmail.
Bruger Win 10.1. Synes måske at problemet startede da jeg skiftede kordeord, men er ikke sikker herpå.
Hvis jeg IKKE har været på en tilfældig hjemmeside - efter at jeg har været på mailen -  kan jeg logge ind uden at skulle anføre ovennævnte, men ellers skal der tastes.
Synes at google konto og anden opsætning i gmail er gennemtrævlet - men har åbenbart ikke fundet fejlen.

Ved indlogning er der flueben i Husk mit kodeord.
Det er voldsomt irriterende, da jeg er ene om at bruge PCèn.
Povl
Avatar billede claes57 Ekspert
30. januar 2016 - 19:44 #1
jeg bruger thunderbird som mail-klient - og den henter gmail helt uden problemer. Gratis. https://www.mozilla.org/da/thunderbird/
Avatar billede 220661 Ekspert
31. januar 2016 - 10:33 #2
Hej Povl.

Hvis du logger af, kan du så se om der er flere konti med næsten de samme oplysninger?
Jeg fik lavet en Gmail adresse til min svigermor, som hun ikke synes var så god. Jeg kunne dog slette den igen da jeg havde oprettet den nye mailadresse, inde i konto oplysningerne.

Thunderbird er en fin klient. Minder en smule om den gamle Outlook Express som Windows brugte i Xp tiden og før dette.
Har du dit mailprogram liggende på computeren vil jeg dog anbefale du har et backup program til denne, så mail ikke forsvinder ved nedbrud af system. Mener programmet hedder Mozbackup (eller noget lignende). Måske claes57 bruger dette som backup og kan bekræfte dette?
Avatar billede claes57 Ekspert
31. januar 2016 - 10:51 #3
jeg har brugt mozbackup tidligere - men har lavet en automatisk backup på følgende måde (win10):
En genvej i mappen
C:\Users\[dit brugernavn]\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup
med kun én linje
xcopy "%AppData%\Thunderbird" "D:\cloud\onedrive\Backup\Thunderbird" /e /c /i /h /r /y
idet jeg har lagt min onedrive lokalt på D:\cloud\onedrive så den ikke fylder på mit systemdrev.
Hver gang jeg starter maskinen (ikke dvale), så kører en lille dos-boks som kopierer thunderbird-filerne til onedrive-mappen. Herefter kopiere onedrive så til skyen når der er ledig tid på mit net.
Avatar billede 220661 Ekspert
31. januar 2016 - 13:17 #4
#3 Smart.