Avatar billede torbenuk Novice
27. januar 2016 - 15:34 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Konverter dato til tekst

Jeg har et datofelt i en tabel i Microsoft Access med formatet "ÅÅÅÅ-MM-DD".

Jeg har brug for at få det konverteret til en tekststreng med formatet "YYYYMMDD".

Kan jeg gøre det i en forespørgsel eller med VBA.

Forslag modtages. Jeg synes, at jeg har prøvet alt jeg kan finde på.

Tak.
Avatar billede terry Ekspert
27. januar 2016 - 16:12 #1
Dates in access are stored in same format, the PC's regional settings is used for display purposes.

Anyway, if you want to show them in a field on a form then you can use the format paramter in the table, or the Format paramter in the fields property on the form.
Avatar billede terry Ekspert
27. januar 2016 - 16:14 #2
You can also use the Format function in a query

Format ([YourDateField], "YYYYMMDD")
Avatar billede torbenuk Novice
27. januar 2016 - 20:45 #3
Hej Terry,

Tak for dine svar. Den foreslåede formel har jeg tidligere forsøgt:

Tid2: Format([tid];"yyyymmdd"),

men jeg får en fejl:

"Der er en ikke-defineret funktion "Format" i udtrykket"

Jeg kan ikke forstå, hvorfor den fejl kommer. Tid er et datofelt.

Måske jeg overser et eller andet???
Avatar billede terry Ekspert
28. januar 2016 - 09:57 #4
Hi
If its possible to see the dB, or part of, then it would be easier for me to find problem.

ekspertenATsanthell.dk
If you send then place a link to this question.
Avatar billede torbenuk Novice
28. januar 2016 - 11:02 #5
Hi Terry,

Tak for det.

Jeg har sendt mail til dig med databasen.
Avatar billede terry Ekspert
28. januar 2016 - 11:30 #6
not received anything yet
ekspertenATsanthell.dk

AT = @
Avatar billede terry Ekspert
28. januar 2016 - 12:12 #7
its should work

SELECT alux.Tid, Format([Tid],"yyyymmdd") AS Tid2, alux.Højeste, alux.Laveste, alux.Volumen, alux.Første
FROM alux
WHERE (((alux.Sidste)<>0))
ORDER BY alux.Tid DESC;
Avatar billede torbenuk Novice
28. januar 2016 - 12:37 #8
Hi Terry,

Mange tak for hjælpen.

Det virker også på min PC nu. Underligt at det ikke virkede tidligere, for det er jo den samme formel.
Avatar billede terry Ekspert
28. januar 2016 - 13:08 #9
Great and thanks for the points