Avatar billede tand Seniormester
19. januar 2016 - 09:35 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Win 10 virusprogram

Jeg har hørt at win 10 har sit eget antivirusprogram.
Er det rigtigt. ..?
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2016 - 10:04 #1
Avatar billede tand Seniormester
19. januar 2016 - 11:20 #2
tak
send et svar.
Avatar billede Poko1 Ekspert
19. januar 2016 - 12:38 #3
Det er bestemt ikke nok med Firewall Jeg er lige kommet hjem fra en Pc der var overfyldt med skidt på trods af at Windows defender var aktiv
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2016 - 13:03 #4
Svar
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2016 - 13:41 #5
Enig med #2
Jeg vil foreslå et system jeg selv har købt med Antivirus og firewall plus wi-fi beskyttelse. Panda pro, som står godt i alle målinger. Det er dyrt på Pandas egen hjemmeside, men firmaet e-Gear sælger Panda pro for 149 Kr.
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2016 - 13:43 #6
Avatar billede 220661 Ekspert
19. januar 2016 - 16:16 #7
Man kan ikke 100% sikre sin pc med antivirusprogram. Ej heller med et købe program.

Langt de fleste fejl opstår fordi brugeren trykker på et link eller en vedhæftning i mail. Og slet ikke i alle tilfælde tager antivirusprogrammet dette.
Man er nødt til at være kritisk overfor hvad man trykker på. Er man i den mindste tvivl skal man lade være og få undersøgt om rigtigheden af mail/link.
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2016 - 17:42 #8
Nej intet program er 100% sikkert og selvfølgelig skal man passe på med hvilke sider man går ind på.
Men det modsiger ikke, at det er bedre at benytte et vel renommeret program end end et program som i alle målinger står dårligt.
Man er også selv ansvarlig for hvad der sker af dårligdomme på computeren, og vælger man et dårligt program, bliver det selvfølgeligt derefter.
Man kan ikke helt gardere sig mod malware, men med gode programmer kan man i det mindste mindske risikoen. Og efter de målinger jeg har set, er windows egen virus og firewall en dårlig løsning.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. januar 2016 - 17:55 #9
Jeg er enig i #8.
Og 149 kr for et Antivirus pro program er et fund til pengene
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2016 - 17:39 #10
Nu var tråds starterens spørgsmål om der er et antivirus program i Windows 10. Man kan jo altid diskutere sikkerhed på computeren !

Defender som Microsoft antivirus program hedder i Windows 8 og 10 er så dårligt at Microsoft selv anbefaler at man bruger et andet antivirus program. http://kortlink.dk/kcau

"Microsoft has admitted Windows users should install antivirus above and beyond its own Security Essentials, describing its protection as merely a "baseline" that will "always be on the bottom" of antivirus software rankings."

Et sikkerhed program kan ikke beskytte imod, hvad en bruger vælger at klikke på ! Ligesom 10 airbags i en bil ikke kan forhindre, at en bilist vælger at køre over for rødt lys.

F Secure til 3 computer 169,00 kr = 56.33 kr per computer.
http://www.billigteknik.dk/221-antivirus
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2016 - 19:55 #11
F-Secure Internet Security 2015 3-licens
Ja det er billigt for en 3-licens, men det er jo sidste års udgave.
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2016 - 14:28 #12
Svar fra Billigteknik.dk

F-secure har egentligen inga årsversioner utan man får alltid den senaste versionen. Köper du detta paket så får du den senaste versionen automatiskt när programmet uppdateras, eller om du laddar ned från www.f-secure.com.

Återkom gärna om du har frågor.

Med vänliga hälsningar,
Max
Kundtjänst

Billigteknik Sweden AB

Eller sagt med andre ord så opdatere F Secure automatisk til 2016.
Jeg har selv købt en licens til F Secure 2015 hos E-gear.dk der kan bruges i 2016 udgaven.

Man klikker på " Genbrug licens" under installationen af F Secure 2016.