Avatar billede Funriddle Nybegynder
13. januar 2016 - 12:36 Der er 3 kommentarer

Sommerdæk om vinteren

Hejsa,

Jeg har engang hørt fra en tidligere kammerat, at man skulle kunne købe billige sommerdæk om vinteren. Er der nogen der kender noget til det, eller er det bare en and?

Jeg har prøvet at søge lidt omkring, men syntes ikke helt det virker til at de er billigere.

pft :)
Avatar billede milter Ekspert
13. januar 2016 - 16:39 #1
Da jeg for ca. 1 år siden skulle have nye vinterdæk (205/55 R16), købte jeg dem på nettet. Selv om jeg derefter skulle betale for montering og afbalancering, sparede jeg alligevel omkring 700kr i forhold til det billigste tilbud fra flere dækfirmaer.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
15. januar 2016 - 10:50 #2
Det er vist ikke tilfældet længere.

Dæk har begrænset holdbarhed, så derfor vil man gerne have "sidste års" dæk udsolgt, før den kommende sæson.

Derfor kunne du i "gamle dage" finde lokale dæklagre, hvor man var brændt inde med et parti dæk, som de derfor solgte billigt.

Men i dag findes der stort set ikke nogen lokale lagre - man bestiller fra store centrale lagre, eller direkte hos fabrikanten.

Jeg vil da ikke afvise at der findes enkelte "Quick Pot" lagre rundt omkring, men jeg tror du skal være heldig, og i hvert fald opsøge lagrene selv... - du finder ikke noget på nettet.

Omvent, som milter skriver, er nettet nok det mest oplagte sted at finde dæk. Her finder du masser af billige dæk: https://www.google.dk/search?q=billige+d%C3%A6k

Men selvfølgelig bør du sætte dig ind i, hvilken type dæk du ønsker http://www.fdm.dk/biler/biludstyr/daek/sommerdaektest-2015 - og så finde den billigste forhandler af de specifikke dæk...
Avatar billede jonasjoergensen Juniormester
25. januar 2016 - 17:32 #3
Jeg har før haft held ved at sende en mail og spørge direkte på billige sommerdæk - de reklamerer ikke med det mere.

Prøv at spørg her http://www.billigalu.dk/sommerdaek/