Avatar billede lurup Ekspert
10. januar 2016 - 05:07 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Total commander til google drev

Hej

Kan man bruge total commander til sin google drev ???

Hvordan ??

Findes der andre filhåndterings programmer ?
Avatar billede claes57 Ekspert
10. januar 2016 - 10:01 #1
med google drev (og onedrive og dropbox mv) er de en kopi af filerne lokalt til off-line brug. Du kan frit bruge, hvad du vil på disse lokale mapper - så skal fx google drev nok se ændringer, og synkronisere dem med cloud.
Avatar billede lurup Ekspert
10. januar 2016 - 12:54 #2
Jeg skal have flyttet 500 gb fra en hd til Cloud og det er lidt bøvlet fra web enheden og ønsker mig en form for stifinder eller totalcommander
Avatar billede lurup Ekspert
20. januar 2016 - 22:58 #3
Lukket
Avatar billede embql Novice
19. marts 2021 - 02:27 #4
Du får lige en superforsinket løsning, i tilfælde du stadig bruger Totalcmd :)

Ja, du kan godt tilgå Drive direkte via et plugin der hedder "cloudplugin". Jeg bruger version 2.40, og kan browse direkte samt download/upload som det bare var kopiering eller flytning af filer. Det er altså ikke syncede filer som gennem deres "backup and sync"-program eller lign.) direkte i den ene liste. Jeg kan også bruge lister direkte. Derudover har jeg to Onedrives sat op, en personlig og en til arbejdet. Det virker med to-faktor-godkendelse.

Downloades her, læs readme i pluginmappen for at sætte det op.
https://www.ghisler.com/cloudplugin.htm

Håber det kan bruges til dig eller til fremtidige der kigger forbi!
Avatar billede lurup Ekspert
19. marts 2021 - 21:35 #5
Fedt....
Hvordan får jeg den installeret ?
Avatar billede embql Novice
20. marts 2021 - 22:38 #6
Du henter zip-filen og dobbeltklikker på den i totalcmd :)
under "Network"/"Network Neighbourhood" (eller lign.) i drev-vælgeren burde du kunne se en mappe der hedder 'Cloud'. Med F7 laver du en ny forbindelse.

Virker med GDrive, Onedrive, Dropbox og Box, samt Yandex og Azure Data Lake - til andre interesserede.