Avatar billede aaboe_panther Nybegynder
21. august 2001 - 16:20 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Installation på IBM 40 GB ata100 harddisk

Jeg har store problemer med installation på min nye IBM 40 GB harddisk.

Jeg kan få en Win2k pro installation til at gå igennem, men derefter giver pc\'en Unexpected Kernel Mode Trap, selvom harddisken har været formatteret.

Jeg har prøvet at sætte harddisk via jumpers til kun at være 32 GB, ingen hjælp.

Jeg har prøvet at ændre i BIOS til at køre med Ultra DMA disabled, ingen hjælp.

Installation af NT4 giver fejl efter afsluttet (succesfuld) kopiering af filer:
OS loader v4.00
.
Windows NT could not start because the following file is missing or corrupt: <winnt root>\\system32\\ntoskrnl.exe.
Please re-install a copy of the above file

At følge forslaget hjælper ikke.

Bundkortet er forresten et Asus A7A266, og for øjeblikket kører jeg med pc100 ram (er ændret i BIOS, selvfølgelig).

Jeg kan ikke installere en driver for Ali chipset, da der ikke er et OS installeret endnu.

Jeg har 2 PII pc\'er med Win2k Server, hvor jeg måske kan installere den driver, men de vil ikke acceptere størrelsen på harddisken, ikke rigtig (angiver størrelse til 33.8 GB selv efter patch fra MS).

Til dem som måske genkender mit nick, ja, det er den samme pc som jeg har haft i nu 3 måneder, og det virker STADIG ikke som ønsket.

Nogle forslag?

Aaboe
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
21. august 2001 - 16:27 #1
Prøv at opdate din bios, sikkert en Award Modular nr etellerandet
Avatar billede aaboe_panther Nybegynder
21. august 2001 - 16:33 #2
Jeg har opdateret den til 1005 fra 1002.
Avatar billede makse Nybegynder
21. august 2001 - 16:38 #3
Hvilke numre står der efter den \'Unexpected Kernel Mode Trap\' fejl du får.

Vedr. NT installationen, så check at Partition indstillingerne står rigtigt i Boot.ini
Avatar billede aaboe_panther Nybegynder
21. august 2001 - 16:55 #4
0000007F

boot.ini står til korrekt harddisk.

filen ntoskrnl.exe er faktisk tilstede på harddisken, men... virker ikke.
Avatar billede makse Nybegynder
21. august 2001 - 16:59 #5
Hmm. Kedeligt at det var 0000007F.
Læs lidt om hvorfor på http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q137/5/39.asp
Avatar billede aaboe_panther Nybegynder
21. august 2001 - 18:07 #6
Hm.... sært.
Jeg startede med en win98 boot disk, kiggede på boot.ini ekstra gang, og kørte NT4 WS installation igen... først fra cd så fra disketter... winnt /x
Efter kopiering, den genstartede, og ingen problemer.
Det særeste er dog størrelsen på harddisken... 1 partition på 2047 MB og fri plads på 6009 MB. Øhm... hvor forsvandt de sidste 30 GB?
Forslag?
Avatar billede aaboe_panther Nybegynder
21. august 2001 - 18:16 #7
Nå, smider lige sp6 på og ser hvad der sker.
Avatar billede aaboe_panther Nybegynder
21. august 2001 - 18:23 #8
Det hjalp. Fri plads er nu 30200 MB.

Jeg vil senere i aften prøve at smide Win2k ind igen og se hvad der sker, om min pc *virkelig* lider af tandlægesyndrom eller hvad.
Det lader i hvert fald til at hjælpe på dens opførsel når jeg opretter en sag. *snøft*
Avatar billede makse Nybegynder
21. august 2001 - 18:30 #9
Fint jo. Afventer W2K udfaldet.
Avatar billede aaboe_panther Nybegynder
24. august 2001 - 17:48 #10
Tandlægesyndrom.
*suk*

Jeg lukker sagen og håber at pc\'en fra nu af opfører sig pænt.