Avatar billede jogs Nybegynder
04. januar 2016 - 19:15 Der er 4 kommentarer

Pop-up vinduer..

Hej eksperter!

Jeg sidder i Mexico, og har fået et problem med, at der engang imellem kommer nogle pop-up ads fra nogle mexicanske hjemmesider. Jeg har ikke downloaded noget, og kan ikke rigtig se hvordan jeg skulle have downloaded noget malware/virus lignende ting på nogen mulig måde.

Så er det muligt jeg har fået det igennem den adapter/charger som gør at jeg kan koble på EU stik til deres stikkontakter - jeg har købt den her i Mexico?

eller det wi-fi jeg er koblet på?

Problemet er også opstået på min mobil telefon, som jeg også har ladet op igennem den adapter.

Bør jeg skille mig af med den, eller er det ikke den der er problemet?
Og hvordan slipper jeg af med det sådan helt generelt?

Håber i kan hjælpe!
04. januar 2016 - 20:35 #1
Hvilket Styresystem ?

Hvilken Browser / internet program ?
Avatar billede milter Ekspert
04. januar 2016 - 21:17 #2
... og du kan ikke have fået skidtet ind på din telefon eller computer via adapteren.
Avatar billede claes57 Ekspert
05. januar 2016 - 08:40 #3
det kan ligge i en browserudvidelse. Rens med awdcleaner og malwarebytes anti-malware. At det er på begge er nok fordi fx chrome synkroniserer browser på tværs af platforme.
06. januar 2016 - 05:57 #4
^^^ Enig ...

Men oplys først om:

Hvilket Styresystem ?
Hvilken Browser / internet program ?