Avatar billede arnepedersen Forsker
28. december 2015 - 14:54 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

SIGMA 70-300mm F4-5,6 DG Macro -Objektiv til Canon

Er dette objektiv bedre end tilsvarende fra Tamron?
Tamron AF 70-300mm F/4-5.6 Di LD Macro
/Arne
Avatar billede arnepedersen Forsker
28. december 2015 - 17:24 #2
Det er nok et bedre objektiv du anbefaler, men det er også en anden pris, og med USD.

De to jeg spørger om liger i samme prisleje.
Da jeg er folkepensionist bliver jeg nød til at tænke på økonomien.

Jeg har set efter brugt, men er ikke stødt på det du anbefaler.
Avatar billede Poko1 Ekspert
28. december 2015 - 19:00 #3
Hvis du skulle være på Facebook vil jeg anbefale denne side her kan du både hente hjælp og købe til rimelige priser!
https://www.facebook.com/groups/Rundt.om.CANON.fotoudstyr/
Avatar billede chalde Seniormester
28. december 2015 - 19:28 #4
Hvis du skyder på crop (EF-S), så er der også Canon's eget EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS STM. Det er en anelse bedre end Tamron's eller Sigma's billige og de sidste 50mm er ikke noget der gør det store væsen af sig, hvis resultaterne er pænere på den øvrige brændvidde.
http://www.photozone.de/canon-eos/878-canon_55250_456isstm?start=2
http://www.pricerunner.dk/pl/543-2965812/Kamera-Objektiver/Canon-EF-S-55-250mm-f-4-5.6-IS-STM-Sammenlign-Priser
Avatar billede arnepedersen Forsker
29. december 2015 - 13:10 #5
Det er også væsentlig dyrere.

Jeg ønsker en sammenligning af de to jeg har beskrevet da det er objektiver jeg kan købe for under 1000 kr.

Med mindre der er nogle af jer der har et brugt i god stand til samme pris.
Avatar billede finb Ekspert
29. december 2015 - 13:59 #6
Det kommer an på brugen,
nogle linser er bedst til portræt,
andre linser til natur,
andre til sport.
Avatar billede arnepedersen Forsker
29. december 2015 - 14:16 #7
Kære finb! kunne du ikke konkretisere det lidt mere?
det er nøjagtig de to objektiver jeg skriver om som er temmelige ens. begge 70-300mm, og begge med macro. og begge til en fornuftig pris.
Jeg har haft Tamron, men vil gerne høre andre om Sigma.
Avatar billede arnepedersen Forsker
02. januar 2016 - 14:57 #8
Nu har jeg rigtigt brug for jeres hjælp.

Jeg har købt et brugt Sigma 70-300 F4-5,6 DG MACRO objektiv på nettet, men,men jeg kan ikke få macro til at virke.
Mit Canon 400D vil ikke fokusere i macro tilstand.

Jeg har gjort som beskrevet i manuellen, men ak, virker ikke. skal kameraet stå på noget bestemt?
Skal objektivet stå på AF?
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2016 - 18:57 #9
#8 Er det både når Canon 400D står på manuel og AUTO. Det burde kunne lade sig gøre. Er der forskellige temaer på kameraet.
https://www.youtube.com/watch?v=nNoME2v-1zU

Det kan være at du holder kameraret for tæt på motiv.
Avatar billede arnepedersen Forsker
08. januar 2016 - 10:34 #10
Jeg har efterfølgende fundet ud af at afstanden til motivet skal være mindst 95 cm. Så det er mig der har taget fejl. Troede jeg kunne gå betydeligt tættere på. Beklager.
Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2016 - 19:29 #11
Det er en fordel at kunne tage macro billeder fra lang afstand - så kan man bruge blitz'en.
Avatar billede arnepedersen Forsker
11. januar 2016 - 08:45 #12
Hvad så med mellem ringe/omvender ring til Canon 50mm.1,8?
Jeg overvejer den metode.
Er det noget i kan anbefale?
Arne
Avatar billede milter Ekspert
13. januar 2016 - 12:38 #13
Brug af mellemringe er en god og billig løsning. Jeg har selv et par stykker til mit Nikon-udstyr.

http://fotomalia.dk/mellemringe-del-1/
Avatar billede arnepedersen Forsker
01. februar 2016 - 11:36 #14
Jeg lukke. Det er lidt svært at finde rette til point. Men læg et svar- så fordeler jeg.
Tak for hjælpen
Avatar billede arnepedersen Forsker
01. februar 2016 - 11:37 #15
Øhhh. Jeg lukker, skulle der have stået.
Avatar billede milter Ekspert
01. februar 2016 - 15:18 #16
Velbekom. Jeg springer over, ellers tak.
Avatar billede arnepedersen Forsker
02. februar 2016 - 16:00 #17
Er allerede på den side.
Mvh Arne
Avatar billede arnepedersen Forsker
02. februar 2016 - 16:01 #18
Det var til pogo1
Avatar billede arnepedersen Forsker
02. februar 2016 - 16:02 #19
Undskyld poko1
Avatar billede daphne Novice
06. marts 2016 - 16:49 #20
Hej Arne,

Jeg er fulgt lidt med på en 'lytter'.

I bund og grund afhænger det af, hvad du gerne vil tage billeder af. Er det alene macro vil jeg anbefale dig en 50mm Canon objektiv, der ikke koster en bondegård, og du kan komme væsentlig tættere på motivet.

Jeg har selv haft et 70-300 til mit Canon, har dog aldrig brugt det til macro pga. jeg skal alt for langt væk fra motivet.

At bruge et zoom-objektiv, som 70-300mm kræver en ekstremt 'stille-hånd', for ikke at få rystede billeder.

Med venlige hilsner
Gitte Daphne
Avatar billede arnepedersen Forsker
19. marts 2016 - 09:19 #21
lukker