Avatar billede Sofie123 Nybegynder
27. december 2015 - 14:31 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

USB enhed måske slette?

Jeg har et USB stik, som jeg ikke kan få til at virke på min pc.
Min søn har sat den over i en Xbox, men trak den ud, da den skrev at den ville slet indholdet. Nu kan jeg ikke få den til at fungere på min pc.

Min Pc kan slet ikke registrere den.

Så mit spørgsmål er om indholdet kan være slettet? og om der er en måde jeg kan gendanne det på. Og så lige hvordan jeg får min Pc til at registrere den.

Dokumenterne og billederne der ligger på, er meget vigtige, så jeg håber at der er nogle som kan hjælpe uden at de går tabt.

På forhånd tak
Avatar billede ds12345 Nybegynder
27. december 2015 - 14:56 #1
Har hørt om tilfælde, hvor enheden har mistet indhold, fordi man hevet USB-pinden ud pludseligt.

Kommer din PC ikke med en besked om, at enheden skal formateres, før den kan tages i brug eller lignende? Eller siger den ikke noget overhovedet? Tjek evt. din enhedshåndtering, om den bliver fundet der.

Der findes da nogle programmer til recovery af mistet inhold på USB-pinde, men det hjælper jo ikke meget, hvis USB-pinden slet ikke opfattes af PC'en.
Avatar billede Sofie123 Nybegynder
27. december 2015 - 15:18 #2
Det er muligt at alt er slettet, men jeg håber det ikke. Når USB-pinden bliver sat i pc'en laver den, den sædvandelige lyd med at den er tilsluttet, men intet er kommer op med at jeg kan åbne mappen til den. Også selv om jeg gå ind på selve computeren, hvor jeg ser de forskellige harddiske, CD driv, USB bliver den ikke vist.

Når jeg går ind under computeradministration > Lager > Diskhåndtering kan jeg se den er i, men der står under den "Ikke-allokeret". Jeg har prøvet at søge rundt på nettet om hvordan jeg fixer dette, men alt hvad jeg kunne finde var at den skulle formaters. Det betyder vel at den vil slettet alt på USB-pinden, men det er lige netop det jeg gerne vil undgå.

Håber på der er en metode hvorpå jeg kan få adgang til USB-pinden uden at skulle slette alt på den.
Avatar billede ds12345 Nybegynder
27. december 2015 - 15:26 #3
Ja okay, jeg forstår.

At formatere den bliver også enden af det, hvis ikke det lykkes dig at finde dit indhold på den.
Jeg synes du skal starte med at prøve dette: http://www.easeus.com/resource/drive/usb-flash-drive.htm som angiveligt skule være gratis. Det hævder at kunne hjælpe i din beskrevne situation med at recover deres indhold, men jeg garanterer intet, da jeg aldrig selv har brugt det.
Avatar billede ds12345 Nybegynder
27. december 2015 - 15:34 #4
Der skulle selvfølgelig stå "dit indhold" :)
Avatar billede Slettet bruger
27. december 2015 - 17:53 #5
Det er mulig, at den USB bare har mistet partitions tabellen, så windows ikke kan se den. Det sker nemt, når ban ikke bruger sikker fjernelse. Men en sådan tabel kan genskabes, og hvis det lykkes, bliver data igen tilgængelig.
Jeg vil foreslå at bruge MiniTool, som er gratis.
http://www.partitionwizard.com/free-partition-manager.html

Og her er en illustration, som forhåbentlig kan hjælpe.
Klik for større billede.
http://peecee.dk/upload/view/455660
Avatar billede Slettet bruger
27. december 2015 - 17:58 #6
Ps. Billedet er lidt stort, men man kan flytte på det med bjælkerne.
Bare spørg hvis du er i tvivl.
Og ja, slåfejl er der som sædvanlig :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
27. december 2015 - 18:12 #7
Jeg tror også på at #5 måske kan løse problemet, da det er typisk at partitions tabel går fløjten når man trækker den ud medens der arbejdes på den.
Avatar billede Sofie123 Nybegynder
27. december 2015 - 20:49 #8
Tak for dit svar. Jeg har prøvet at kører programmet du foreslog.
Den skriver at status er lost/deleted :(

den foreslår at jeg kan prøve http://www.powerdatarecovery.com/
Men er helt på blank på hvad jeg skal gøre der. Er bange for at gøre skaden værre.

Kender du det program?
Avatar billede 220661 Ekspert
27. december 2015 - 20:56 #9
#8 Er det #3 du svarer på?
Avatar billede Sofie123 Nybegynder
28. december 2015 - 11:25 #10
Tak for alle jeres svar. Jeg har fundet en løsning:)
Jeg brugte #5 løsning, da den skrev at status var at filerne var lost/deleted kom den med et foreslag til et program, som kunne hjælpe med dette.

http://www.powerdatarecovery.com/

Det var ikke gratis, (kun 1 GB), men for 69$ fik jeg alle mine billeder og filer igen :)