Avatar billede jafar20 Nybegynder
23. december 2015 - 21:59 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Elro C903IP cam, kan ikke åbne port på router

Har en Huawei B315s-22 4G router, som at jeg forsøger at åbne en port på så at jeg kan se mine ip cams når at jeg er ude af huset.

Jeg har åbnet en port under "Virtual Server" hvor at LAN ip er sat til 192.168.8.4 som er mit ip cam. LAN og WAN port er sat til 84 som at jeg har tildelt mit cam.

Når at jeg logger ind via min Static ip:84 fortæller siden mig at jeg mangler protocol for at kunne komme videre. Jeg forstår ikke helt hvad at jeg skal bruge sådanne en til da jeg jo gerne skulle kunne logge på fra enhver computer.

Det skal lige siges at jeg ingen erfaring har med "porte" på routher men det virker nemt når at jeg læser om det og jeg kan derfor ikke forstå hvorfor at det ikke virker
Avatar billede chalde Seniormester
23. december 2015 - 22:37 #1
Vær opmærksom på, at langt de færreste udbydere af mobilbredbånd som udgangspunkt leverer offentlige IP-adresser.
For at kunne portforwarde kræver det en offentlig IP.
Du kan nemt undersøge hvorvidt du har en offentlig IP ved at sammenligne den IP din router får (tjek status i routeren) med den du får på http://myip.dk/
Er de forskellige, er der stor sandsynlighed for at du ikke har en offentlig IP.
Så skal du kontakte udbyderen og høre om muligheden. Men det er ikke alle udbydere af mobil bredbånd der tilbyder det desværre.
Avatar billede jafar20 Nybegynder
23. december 2015 - 22:55 #2
Jeg betaler 50 kr ekstra pr. måned for at have static ip så den skulle gerne være i hus, har en fast IP så mangler bare at kunne komme igennem den port som at jeg har åbnet.
Avatar billede jafar20 Nybegynder
25. december 2015 - 10:34 #3
Jeg kan ikke finde nogle Default gateway på min router
Hvad jeg så kan komme frem til er at at hvis routeren ikke har nogen default gateway, kan den vel ikke sende noget som helst ud over lokalt net dog undre det mig at jeg kan logge på min router via min statiske IP uden at der findes en default gateway. :-s

Men i tilfælde at at det er det som at der driller, skal jeg lige bruge et kvikt hoved som ved hvor at jeg kan finde en default gateway (som ikke er min router men en gateway til WWW)
Avatar billede jafar20 Nybegynder
25. december 2015 - 17:48 #4
Er ved at finde svaret i an anden tråd