Avatar billede Borealis Nybegynder
19. december 2015 - 01:32 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvordan kan man aktivere en celle i f.ex ark(faneblad) "1" således at ark "2" åbnes

Hvordan kan man aktivere en celle i f.ex ark(faneblad) "1" således at ark "2" åbnes ?

F.ex man navne giver fanebladene til Oversigt, Hus, og Biler

og når man trykker på celle B2 i ark "1"(der hedder Oversigt), så
åbnes ark "3"(der hedder Biler) ?

Jeg håber på, at kunne få hjælp om hvordan det kan gøres ?

Mvh
Eydun
Avatar billede KurtOA Praktikant
19. december 2015 - 11:13 #1
Du kan vist lettest gøre det med et link....
Skriv en tekst i din celle - fx "Biler"
Højreklik på cellen - vælg "link"
Her kan du fx vælge "En placering i dette dokument" bla dine enkelte ark og hvis du har bestemte navngivne områder
Avatar billede Borealis Nybegynder
20. december 2015 - 12:15 #2
Hej KurtOA,

Tak for dit svar, men desværre hjælper det ikke, fordi der er ikke en "Link" mulighed, når man højreklikker på en celle.

Når jeg højreklikker på en celle, har jeg følgende muligheder.
(på engelsk)
Cut - Copy - Paste - Paste special - Insert - Delete - Clear contents - Filter - Sort - Insert comment - Format cells - Pick from drop-down list - Name a range og Hyperlink.

Hvor kan jeg finde "Link" muligheden, eller er der måske andre muligheder til at udføre denne opgave ?

Mvh
Eydun
Avatar billede KurtOA Praktikant
20. december 2015 - 14:10 #3
Hej Borealis

I din engelske version er det blot punktet "hyperlink" du skal vælge ;-)
Og i det vindue der så dukekr op kan du vælge hvad der skal linkes til.
fx en arkfane med navnet "Biler" - arkfane hedder så vidt jeg husker  "sheet".
Avatar billede Borealis Nybegynder
20. december 2015 - 14:35 #4
Hej KurtOA

Det virker, mange tak :)
Avatar billede Borealis Nybegynder
20. december 2015 - 16:06 #5
Hej KurtOA

Tak for dit svar.
Jeg er ny medlem.
Kan du give mig et svar tilbage således at jeg kan give dig 30 points.

Mvh
Eydun
Avatar billede KurtOA Praktikant
20. december 2015 - 16:06 #6
Velbekomme
Avatar billede KurtOA Praktikant
20. december 2015 - 16:07 #7
Ok svar er her ;-)
mvh Kurt