Avatar billede repsakasper Juniormester
18. december 2015 - 14:02 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

5 faner, 4 pivottabeller, 4 sources, 1 filter?

Hej eksperter

Jeg har søgt og søgt, herinde og på google, men kan ikke finde en løsning til præcis mit problem.

Jeg bruger Excel 2010, og sidder med et excelark med 5 faner.
I fane 1-4 er mine dataark. Dataene er stort set ens, eneste forskel er, at fane 1 er data for år 2012, fane 2 for 2013 osv frem til i år.

På sidste fane har jeg 4 pivotabeller (ens), som hver især summerer for hvert år på månedsbasis.

Jeg ønsker så at kunne filtrere i de 4 pivotabeller, men uden manuelt at skulle ændre filteret for hver pivottabel.

Jeg forsøgte allerførst med den lette løsning; slicers, men når jeg forsøger at connecte sliceren med de andre pivoter, så kan den ikke finde andre pivoter, end den den er lavet ud fra.
Jeg har så siden forsøgt mig med VBA og Makroer (er ikke så stærk på området, men har forsøgt at kopiere ind og køre (og tilpasse), men desværre uden held so far).

Er der ikke en måde hvorpå man kan få sliceren til at filtrere alle pivoterne?
Avatar billede lagunadk Novice
22. december 2015 - 08:26 #1
Hvis du skal have sliceren til a virke kan du linke tabellerne sammen i Power Pivot.

I excel 2010 skal du selv hente Power Pivot add in.

Derefter får du en ny fane "Power Pivot",, her kan du markere dine tabeller og sige "tilføj til datamodel"

Så kan du lave en relation mellem dine tabeller.

og så vil sliceren virke. :)
Avatar billede repsakasper Juniormester
24. december 2015 - 10:50 #2
Lagunadk: Tak for svar.
Men der er desværre tale om en arbejdscomputer, og det er ikke muligt at installere noget, så kan ikke bruge PowerPivot.

Er der andre måder?
Avatar billede repsakasper Juniormester
25. januar 2016 - 17:38 #3
Laguna: Vi har nu fået 2013 office på arbejdet, som har PowerPivot integreret, ogd et virker fortrinligt :)

Vil du have point, så opret et svar .
Avatar billede repsakasper Juniormester
02. marts 2016 - 08:51 #4
Da der ikke blev oprettet et svar af Laguna, gør jeg det nu selv, for at lukke spørgsmålet.