Avatar billede hsund Juniormester
16. december 2015 - 15:59 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Nulstil ordrelinjer

Hej,

Jeg skal bruge en lille simple kode til at nulstille alle linjer på en salgsordre, kode må gerne ligge som en kørsel fra "Ordrelinjer" billede - jeg bruger C5 2012.

Hilsen
Henrik
Avatar billede mariaf Juniormester
16. december 2015 - 20:11 #1
Nulstille i forhold til hvad? Er det leverede ordre, der ikke skal stå som leverede, eller fakturerede ordrer, der skal kunne genfaktureres eller er det linjer, der skal "forsvinde"?
Avatar billede hsund Juniormester
17. december 2015 - 08:33 #2
Hej Maria,

Ja, undskyld, det er kun feltet "Levere Nu", jeg har en ordre som jeg bruger igen og igen, der er ca. 50 linie på denne ene ordre, det vil det være rart hvis jeg ved tryk på en knap kunne sætte feltet "Lever Nu" til nul på samtlige linjer, resten af felterne på denne ordre skal ikke blive berørt.

Hilsen
Henrik
Avatar billede ADDCON-C5 Forsker
17. december 2015 - 11:13 #3
Hej,
I formen 'Saleline' tilføjer du en knap, som du f.eks. kan kalde
'Nulstil antal'.  I knapopsætningen udfylder du kun linjen som hedder
'Parametre til process' med f.eks. 'Nulstil'. Linjen som hedden munupunktets navn kan f.ek.s hedde : 'Nulstil antal'.

I bloktriggeren som hedder PRE-MENU stilføjer du følgende kode:

IF &Parm == "Nulstil" THEN
  SEARCH SalesLine USING NumTransLineIdx
    WHERE Number == &Number
    IF LineType == 0 THEN
      IF Delivered <> 0 AND InvoicedQty <> 0 THEN
          SET Qty = 0
          UPDATE SalesLine
      ENDIF
  END
  CONTROL "REDRAW"
ENDIF

God fornøjelse.
Avatar billede cfive Juniormester
17. december 2015 - 12:36 #4
Og når du så har fået "nulstillet" Lever nu, kan du med fordel ændre den relevante Ordre til en "Fast ordre" hvilket betyder, at du netop kan fakturere ordren igen og igen og igen... UDEN at du behøver at manipulere med linjerne...

Status rettes under Ordre/Kartotek/Ordre knappen Genvej/Ændre status. Ny beholdningskode sættes til "Fast ordre"
Avatar billede mariaf Juniormester
17. december 2015 - 13:20 #5
NEJ!
Ikke noget manipulering af noget som helst. Det går galt på lageret og det kommer til at koster bjerge af timer at få rettet op. Taler af erfaring.

Opret en ny ordre og sæt den til Fast Ordre. Så kører det.
Mvh Maria
Avatar billede hsund Juniormester
17. december 2015 - 14:30 #6
Hej Maria,

Jeg rettede lidt i din kode, jeg har nok ikke udtrykt mig klart nok, jeg rettet "SET Qty = 0" til "SET DeliverNow = 0" så virker det perfekt som jeg skal bruge, super :-) tak for hjælpen.

Hilsen
Henrik