Avatar billede tobi17 Nybegynder
02. december 2015 - 10:48 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

datahastighed cpu

hej jeg har forsøgt at søge på forummet, men fandt ikke noget brugbart. Findes der en bestemt formel for udregning af datahastigheder mellem en cpu og harddisk. Hvis man f.eks tager udgangspunkt i en cpu på 1 Ghz og en harddisk? eller RAM?
Avatar billede ebe Praktikant
02. december 2015 - 10:57 #1
det findes der ikke, datahastigheden afhænger ikke direkte af cpu hastigheden.
Avatar billede ebe Praktikant
02. december 2015 - 11:01 #2
http://www.pcguide.com/ref/ram/timingBus-c.html

din hard disk er altid betydelig langsommere end de data computeren kan behandle, dvs. den er altid en flaskehals, selv med SSD diske
Avatar billede ebe Praktikant
02. december 2015 - 11:04 #3
Avatar billede ebe Praktikant
02. december 2015 - 11:06 #4
Selv processor cache speed ligger ikke fast og har ingen direkte sammenhæng med cpu speed, jeg kan overclocke dem separat.
Avatar billede tobi17 Nybegynder
02. december 2015 - 11:18 #5
hej ebe ok tak, vil du lægge et svar
Avatar billede ebe Praktikant
02. december 2015 - 11:31 #6
med hensyn til opgaven, prøv at ringe til mig. jeg kan ikke lave det hele mend måske hjælpe dig lidt.  26790208