Avatar billede svenderik Nybegynder
21. august 2001 - 11:00 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Hvad er forskellene på scharing og security

Jeg har stillet en windows 2000 server som standardalon uden det nye \"frække\".
I den forbindelse er jeg ved at planlægge sikkerheden. Og er kommet tvivel om forkelle i sikkerheden. Det er min plan at opgrette grupper som bliver lagt i sharen og sætte sikkerheden på grupperne  og så andet sted sted gøre brugerne medlem af gupperne.

Så vidt så godt men nu er jeg kommet tvil om forskellen.

Når jeg fks en share på C:\\test og share den som testshare. Så har jeg fire faneblade. Genneral, Websharing, Sharing og Security.

I fanebladet Sharing har en knap med Security. I den knap er mulighed for at lægge brugere/grupper ind med 3 valg muligheder.

I fanebladet Security har jeg mulighed for at lægge  brugere/gruppper ind med 6 valg muliheder

Hvad er forskellen security i fanebladet sharing og hvad Security. ?

Hvad bruger man fanebladet websharing til.?

Jeg håber at jeg har beskrevet spørgsmålet godt nok.
På forhånd tak
SvendErik
Avatar billede goulduck Nybegynder
21. august 2001 - 11:17 #1
\"Security\" fanebladet omhandler systemsikkerheden på filsystemet. Under \"Sharing\" er det sikkerheden på den delte mappe. Du skal dog blot i \"Sharing\" give Everyone full adgang ... det er under \"Security\" at man sætter de \'rigtigt\' rettigheder. Begynder du at blande de to forskellige rettigheds former sammen, kan det blive rodet.

\"Websharing\" har jeg heller ikke helt styr på, da jeg aldrig har rodet med det. Dog mener jeg at det er en del af IIS, som gør at du kan lægge en mappe \'online\' på din hjemmeside ... om det er sådan er jeg ikke helt sikker på.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
21. august 2001 - 11:17 #2
Sharing/security er rettigheder på selve share\'en. Dvs. det er her du sætter de brugere/grupper der skal have adgang til den delte ressource.

Security fanebladet er filrettigheder på biblioteket. Disse vil \"overskrive\" eventuelle rettigheder sat ovenfor. Denne bør du ikke røre ved.

Websharing bruger du kun hvis biblioteket skal være tilgængeligt fra internet. Dette vil primært blive brugt hvis maskinen fungerer som IIS (webserver).

NanoQ
Avatar billede goulduck Nybegynder
21. august 2001 - 11:17 #3
HA! 2 sekunder!
Avatar billede svenderik Nybegynder
21. august 2001 - 11:25 #4
Flot 2 gode svar belønnes fuldt ud.
Tak hjælpen
Svend Erik
Avatar billede goulduck Nybegynder
21. august 2001 - 11:41 #5
Any time... :-)