Avatar billede lysholm Praktikant
18. oktober 2015 - 16:31 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Blue screen fejl - med screenshot

Hejsa

Min Asus model A73SV, har inden for den sidste tid, periodevis været ramt af Blue Screen og derefter kun mulighed for genstart.

Det typiske forløb er, at efter opstart, går der mellem 5-10 minutter inden fejlen opstår.

Her er link til screenshot af fejlen. Nogen der kan sige mig, hvor fejlen ligger?

http://www.vindogvejr.dk/P1210295.JPG
Avatar billede buddy45 Juniormester
18. oktober 2015 - 17:54 #1
Avatar billede lysholm Praktikant
20. oktober 2015 - 09:17 #2
Jeg har prøvet at køre den opdatering/fix, men det fungerer ikke på min pc.

Jeg har også forsøgt, at køre sfc /scannow som admin, men efter 30% kommer der en meddelelse, om den den ikke kan fortsætte.

Derudover har jeg fået flere blue-screen ved boot, hvor fejlkoden er ..00F4. Er det en fejl med diskdriver?

Jeg vendte tilbage, til den "sidst fungerende Windows, med det resultat, at min net ikke virker (controller osv.) Jeg har hentet driver og det plejer at virke, men ender med en fejl om begrænset forbindelse og fejlen: tjenesten diagnosticering kører ikke. (Den fejl har jeg forsøgt rettet med diverse muligheder, dog uden succes)

Nogen gode bud? Er vi ude i, at jeg skal købe nu pc?

P.S. Alt det her sjov, startede da jeg havde opgraderet til Win 10, men pga. blue-screen, vendte jeg med meget besvær, tilbage til Win 7.
Avatar billede buddy45 Juniormester
20. oktober 2015 - 17:04 #3
Måske kunne du prøve, i stedet for at rulle Windows 10 tilbage til 7'eren, så lave en recovery af Windows 7 - altså tilbage til fabriksinstallationen - det er stadig billigere end at købe ny computer.
Har du ikke installations medie eller recovery partition, men licens nøglen bag på computere, kan du downloade Windows 7 her og prøve forfra:

Win 7 32 bit med Sp1:
http://www.oz1dis.dk/win7download/dkwin7multi32.iso

Win 7 64 bit med Sp1:
http://www.oz1dis.dk/win7download/Win7_DA_64_SP1_multiDVD.iso
Avatar billede lysholm Praktikant
21. oktober 2015 - 06:49 #4
Jeg har rullet tilbage til Win 7, men kun forsøgt at lave en reparation af Win 7 - dog uden held.

Da jeg gik tilbage til en "sidst fungerende Wimdows" endte jeg med fejlen "tjenesten diagnosticeringspolitik kører ikke".
Jeg har prøvet alverdens trick, jeg har fundet på nettet, men intet har løst problemet.

Jeg har installations medier, både til Win 7 og Win 10, men havde bare håbet jeg ikke skulle igennem hele den proces, men er snart af den overbevisning, at det er det hurtigste.

Jeg har lavet en boot-cd med Win 10, mon ikke jeg kan boote på og lave en clean install.
Avatar billede lysholm Praktikant
28. oktober 2015 - 07:29 #5
Jeg lukker sagen!

Da én af blue screen fejlene var ..00F4, hvilket kan indikere fejl på harddisken, valgte jeg at udskifte den.
Siden det, har jeg ikke haft fejl.
Tak for input buddy45