Avatar billede Calle5463 Forsker
17. oktober 2015 - 13:00 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

APP til styring af min lænsepumpe

(Lidt underlig overskrift :-)

Jeg har en GPS-tracker i min båd, som jeg kan sms' en kommando hvorved den trækker et relæ. En anden kommando får relæet til at falde.

Kan jeg herigennem få hjælp til at lave en APP til min mobil, som automatisk sender sms'en til at slukke for relæet et antal minutter efter jeg via sms har modtaget bekræftelse på at relæet er trukket?

Jeg bør sikkert også indbygge et par alarmer, hvis jeg ikke får bekræftelse på at relæet bliver trukket/falder efter et par minutter.
Avatar billede finb Ekspert
17. oktober 2015 - 13:32 #1
Det kommer an på, hvad din tracker kan.
Kunne du ikke nøjes med at sætte en timer på pumpen,
der slukker efter nogle minutter ?
Avatar billede Calle5463 Forsker
17. oktober 2015 - 13:55 #2
Min tracker kan det beskrevne - jeg gør det jævnligt, især når det har regnet.

En timer på pumpen giver bare endnu mere elektronik ombord (12 volt timer - standard?), som kan gå i stykker.
Jeg skal/vil i øvrigt alligevel af og til tjekke, om der er hul igennem til trackeren. Det kan jeg gøre samtidigt med den førnævnte sms.
Avatar billede finb Ekspert
21. oktober 2015 - 14:34 #3
Det er vel egentlig vigtigst, at pumpen kører,
hvis der er vand - uanset alt andet ?
Hvad med at sætte en hydro-sensor i bunden
af båden, så pumpen kører, hver gang
guld-kontakterne mærker vand ?
Avatar billede Calle5463 Forsker
21. oktober 2015 - 17:13 #4
#3
Al erfaring med hydro- og flyde-sensorer viser, at de på et eller andet tidspunkt hænger eller bliver forvirrede af urenheder i bundvandet - med andre ord: Det ser fint ud i salgsannoncer, men det duer ikke i praksis.

Jeg har flydesensor, men den hænger ofte, så pumpen kører i døgndrift. Alternativet er sfl., at besøge båden med jævne mellemrum og især efter regnvejr, men det er ikke altid lige belejligt, og når nu jeg har muligheden for at fjernstyre, så .......

(Troede egentlig nogen i dette forum ville se opgaven som en "sfl., en app er da den helt rigtige løsning ....")
Avatar billede Calle5463 Forsker
11. februar 2016 - 01:02 #5
Lukker