Jeg har det problem at når jeg køre på min atv så når speederen kommer helt i bund så vil den ikke tage omdrejninger den går ned i fart ved simpelthen ikke hvad det kan være på andre tidspunkter køre den super godt håber i kan hjælpe :)
En sidste ting du også skal tjekke er luftfilter. Det må heller ikke være beskidt. Et beskidt luftfilter kan gøre at motor får for meget benzin i forhold til luft, og det kan også nedsætte ydelsen og omdrejningerne på motoren. Tjek disse ting og ret til hvis der er fejl disse steder. Det burde løse dit problem.
karburatoren er dims mellem tank og cylinder, og den styrer doseringen af brændstof/luft ind til cylinder. Der kan også være skidt i den, så dosering går galt. Det er et nørdet område, men den kan skilles ad og renses (med samme benzin, som du fylder i tanken).
fedt jeg har lige været nede og rense den problemet er løst sidste problem hvorfor går den ujevt i mortoren den "prutter" lidt meget og så lige alle sidste hvorfor kan det være hele atven ryster når den kommer op i omdrejninger ? :)
Typisk er der i karburator en nål / stråledyse, der kan justeres. Det er den, der bestemmer blandingsforhold benzin/luft. Der kan vælges en anden størrelse nål, eller man kan få en justerbar (den kan udefra let give lidt mere/mindre fed blanding). Da jeg i min ungdom kørte knallert, så havde jeg en justerbar dyse. Nedad og ligeud var der en indstilling, og opad/trafik var den bedre hvis jeg lige drejede den en halv omgang. Det kan man høre på motorgangen, og det bliver hurtigt en rutine lige at dreje dysen.
Kan være der er skruer på karburatoren du kan justere blandingen med. Skal du have ren benzin på den er det muligvis en firetakt motor der er på den. Når den prutter, kommer der så sort røg ud af udstødning? Hvis der gør dette får den for meget benzin, og på karburator kan du måske justere dette. Du skal sandsynligvis skrue skruen indad, der normalt vil lukke for benzinen. Der kan også være luftblande skruer på karburator. De skal så skrues udad for at give en magere blanding. Men sku forsigtigt når du skruer, og hør på motor om den kører lettere rundt.
Med hensyn til de rystelser du taler om er der en ubalance i motoren der forplanter sig til stellet. Det kan være et svinghjul der ikke sidder helt korrekt og ekser sen smule. Det vil give rystelser hvis det ikke er i balance.
det er en roterende del i motor (sandsynligvis ved krumtap) der er i uligevægt. Jo flere omdrejninger du giver motoren jo mere vibrerer den del der er i ubalance. Så det er sikkert på svinghjulet du skal se vil jeg mene.
Jeg tror du skal have en med kendskab til at hjælpe dig her. Jeg kan ud fra de oplysninger der forelægger ikke lige fortælle dig hvor du skal skrue, når jag ikke ved hvad ATV hedder og hvilken motor der sidder i den. Det skal der en med faglig kendskab til at hjælpe dig med.
jeg ved godt hvad et svinghjul er ved også godt hvor det sidder på min atv ved også godt hvad en krumtap er er bare ikke sikker på om hvor den sidder ville tro den sad vag svinghjulet :)
Svinghjulet sidder på krumtap bag ved kapper på din motor på den ene side. Der er typisk ribber ind så den kan trække luft ind som den køler motor med.
Nej. Krumtap sidderandsynligvis ikke løst. Det er sikkert svinghjul der sidder på krumtap der er skyld i vibrationerne. Det kan være en smule fejlmonteret så det ikke snurrer lige rundt. Det vil med omdrejninger give vibrationer til stellet.
Jeg har en KYMCO MXU 50 2takt, mit problem er at den starter, går i tomgang et stykke tid, men når man giver den gas da dør den ( går i stå ) hvordan ordnes dette problem. atvén er fra 2004.
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.