Avatar billede cht22 Professor
08. oktober 2015 - 16:51 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Strøm med PoE max længde kabel

Jeg har et Access-Point TL-WA7510n, som får strøm over PoE, det virkede med kabler på 1 meter. Men da jeg satte et PoE kabel på 30 meter Cat 5e (skærmet) til virker det ikke så godt, så står det og tænder og slukker.

Er det fordi at kablet er for langt?

Jeg vil helst undgå at skulle sætte kablet, så der kun er få meter fra strømforsyning til Access-Point, hvis jeg kan undgå det.

Der er en 12V power adapter med som strømforsyning. Kan man eventuelt sætte en større strømforsyning til, dvs. med flere Volt?
Avatar billede richardjensen Seniormester
08. oktober 2015 - 17:48 #1
Kan du ikke flytte adapteren , så det bliver 230v kablet , der skal være 30 m. ?
Prøv at regne på tabet i henholdsvis ved de 2 muligheder.
Avatar billede cht22 Professor
08. oktober 2015 - 18:02 #2
Ja det bør virker med at føre 30 meter strømkabel.

Jeg kunne vel også købe og bruge den her i stedet for:
http://www.proshop.dk/notcategorized/Ubiquiti-PoE-48-Passive-PoE-Adapter-24W-2427290.html
Avatar billede claes57 Ekspert
08. oktober 2015 - 18:18 #3
du kan jo prøve dimsen. Hvis den ikke virker (efter få dages test) så har du jo gemt al emballage, og via rma-systemet sender den retur (den virker ikke i din opsætning). Tjek endelig, at du sender den retur (hvis du skal det) på den måde, som proshop kræver.
Avatar billede richardjensen Seniormester
08. oktober 2015 - 19:41 #4
#2 Hvilken spænding/strøm er, TL-WA7510n -('dimsen' som claes57  kalder den), beregnet til ?
Hvis det fx. er 12 v 1 A , og du bruger en 48 v adapter , skal spændingen falde 36 v over lavvoltsledningen, -  det vil jeg ikke kalde en løsning. Hvis du vil fastholde ca. 30 m. lavvoltledn. ,kan du måske overveje en noget (meget) tykkere leder.
Hvis 'dimsen' , kun er beregnet til den korte (1m) lavvoltsleder får du nok ikke noget godt ud af at klage over,at den ikke virker med dine 30m.
Avatar billede cht22 Professor
08. oktober 2015 - 19:59 #5
Jeg ved ikke hvilken spænding TL-WA7510n kan klare, der står ikke noget om det i manualen.
Avatar billede claes57 Ekspert
08. oktober 2015 - 20:06 #6
skriv med proshop - og forklar din opgave. Så har de nørder, der måske kan gå ind i det med en løsning. Evt, at du bare lige vil have dimsen omkring til test.

En dims er noget, man tilslutter, en duppedit skal skrues ind... Bare til info.
Avatar billede cht22 Professor
08. oktober 2015 - 20:29 #7
Jeg vil prøve at skrive med Proshop og eventuelt også der hvor jeg har købt den TL-WA7510n.
Avatar billede chalde Seniormester
08. oktober 2015 - 20:39 #8
Når der på produktet reklameres med at den medfølgende injector kan klare op til 60m, så skal den også kunne:
Up to 60 meters (200 feet) of flexible deployment with included Power over Ethernet Injector
http://www.tp-link.com/no/products/details/cat-4581_TL-WA7510N.html
Ellers er det RMA.

Det værende sagt, så er der stor forskel på kvaliteten af patchkabler. Jeg ville nok nærmere kigge på kablet end på injectoren. Ellers ender du måske i samme situation med anden injector.
Avatar billede cht22 Professor
08. oktober 2015 - 21:35 #9
Ja jeg har læst at det anbefales at bruge Cat 6 ved brug af PoE over større afstande. Så det kunne være at jeg skulle have brugt det i stedet for.

Men hvis det bør kunne klare op til 60 meter, så forstår jeg ikke at det ikke virker.

Jeg er ikke så meget for at bruge et andet kabel nu, fordi nu er kablet trukket og der er boret hul gennem muren for at få kablet igennem. Jeg kan godt eventuelt klippe kablet over og sætte nye stik på for at sætte strømforsyningen tættere på.
Avatar billede dragoxdk Nybegynder
09. oktober 2015 - 12:21 #10
Der gælder de samme regler for PoE som ved alm kabel.
Men cat5 og cat5e er ret følsom, hvad angår PoE.
Det fungere bedst på CAT6 eller CAT7.

Jeg har selv en på 45 meter på CAT5e, som fungere uden problemer.
Det er muligt, at du et sted på din ledning, har for meget støj, eller et knæk.
Avatar billede cht22 Professor
11. oktober 2015 - 13:48 #11
Jeg har læst mig frem til at TP-link CPE510, som ligner meget, kan tåle strøm på 16-27VDC og der er en 24V adapter med til denne. Så når der er en 12V med til TL-WA7510n, så kan den nok heller ikke tåle meget mere end de 12V og så vil jeg ikke prøve med mere. Derimod bruger jeg et kortere kabel. Der står heller ikke nogen steder at den overholder standarden 802.3af eller 802.3at.

Tak for svar og kommentarer. Læg et svar, hvis I vil have point.
Avatar billede cht22 Professor
12. oktober 2015 - 11:28 #12
richardjensen, claes57, chalde og dragoxdk er der ikke nogen af jer der vil have point?
Avatar billede cht22 Professor
13. november 2015 - 07:37 #13
Svar