Avatar billede sism Nybegynder
28. september 2015 - 09:37 Der er 3 kommentarer

Kan man få Outlook til at generere en kommasepareret fil ud fra Til feltet?

Jeg ønsker at få Outlook til at generere en kommasepareret fil ud fra det adresser/telefonnumre der står i til feltet.

Jeg har ca. 500 telefonnumre og nogle emailadr. som jeg sender SMS til.
Er det muligt at få disse ud i notepad eller en Wordfil hvor de står på en lang række kun adskilt af et komma?
Jeg ønsker ikke eventuelle e-mali adr med, så de skal lues fra.

Er der nogen der kan hjælpe mig her?
Avatar billede supportsiden Professor
29. september 2015 - 12:36 #1
Oplysningerne skal ligge i en adressebog.

Outlook 2013

Filer
indstillinger
avanceret
eksporter
.csv
Avatar billede sism Nybegynder
29. september 2015 - 13:37 #2
Måske skal jeg lige uddybe lidt mere.

Jeg ønsker en makro som udfører arbejdet for mig. Data hentes automatisk ind i Outlook fra XL. Fra Outlook ønsker jeg en makro der udfører følgende.

Fra ikke afsendt mail skal genereres en kommasepareret fil som indeholder 500 mobiltlf nr. (disse står i Til feltet i Outlook meddelelsen)

Denne kommasepareret fil skal jeg efterfølgende bruge til at sende SMSer med.

Filen med disse ca 500 mobilnumre kan jeg læse ind i et SMS program hvormed jeg så kan sende SMSerne.

Listen af numre er dynamisk, derfor ændrer numrene sig løbende, og jeg har derfor brug for at kunne foretage udlæsningen af data vha. en makrofunktion fra Outlook.
Avatar billede supportsiden Professor
29. september 2015 - 14:22 #3
Hvis du allerede har data i Excel, hvad skal de så i Outlook ? Du må da kunne hente de data direkte  i Excel med en makro.

Ellers inspiration :
http://officetricks.com/outlook-email-download-to-excel/

outlook.exe /altvba otmfilename

Opens the VBA program specified in otmfilename, instead of %appdata%\microsoft\outlook\vbaproject.otm.

NOTE    This command line switch is only available if the following Windows registry DWORD value is set to 1. HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\14.0\Outlook\Security\EnableAltVba