Avatar billede AnnikaFunch7897 Nybegynder
27. september 2015 - 13:42 Der er 2 kommentarer

Hvordan skal jeg krympe mine bukser?

Jeg skal krympe min bukser, da de er lidt for store

De er lavet af 62% polyester, 33% viskose og 5% elastan.

Den må vaskes med 30 grader og må ikke tørretumbles.

Hvordan skal jeg krympe dem?
Avatar billede claes57 Ekspert
27. september 2015 - 14:40 #1
brug en symaskine, og læg dem ind korrekt. Er det kun en lille smule, så kan det justeres i søm bagerst. Er det mere, bliver det bedre med at justere halvdelen i hver sidesøm.
Avatar billede petersen7913 Forsker
27. september 2015 - 20:22 #2
Det kommer lidt an på hvordan de er syet og hvor de er for store.

Hvis de kun er lidt for store i taljen kan du sy et lille indsnit bagpå. Fold linningen ca. midt over hvor baglommerne sidder og sy. Og sørg for at indsnittene sidder det samme sted, er lige store og går lige langt ned. Så bliver det pænest.

Hvis de er lidt for store fra taljen og ca. ned hvor ballerne deler sig er det pænest hvis du sprætter bagsømmen op og syr en ny.

Hvis de er for store ned over hofterne også ... hvis der ikke er pyntestikninger i sidesømmen og der ikke er sat en nitte i hvor forlommen går ud i sidesømmen (typisk for cowboybukser) kan du sprætte sidesømmen op og sy en ny sidesøm.

Husk at dampe/presse sømmen når du er færdig.

Du må IKKE vaske bukserne i for varmt vand og du må IKKE tørretumble dem, du risikerer at ødelægge stoffet.

ALternativt spiser du en masse kager og chokolade så du passer bukserne ;)