Avatar billede larskivig Nybegynder
23. september 2015 - 12:10 Der er 3 kommentarer

Strøm til 2 hard diske i en Macbok Pro 13

Hej,
Historie:
Efter at have opgraderet til Yosemity gik min macbook pro 13-inch (late 2011) næsten i stå. Jeg opgraderede mine 2 x 4mb ram blokke til 2 x 8mb hvilket hjalp en del. Maskinen har dog aldrig kørt godt efter Yosemity og jeg har læst at man ved at udskifte dvd drevet med en SSD disk og ligge IOS på dette drev og beholde filer på det gamle, kan give helt nyt liv til Mac'en Det lyder også logisk.

(Med El Capitan burde performance også forbedres, men med en ssd oven i hatten vil Mac'en kunne flyve)

Spørgsmål:
Med to hard diske kørende samtidig, vil jeg så have en ny udfordring med strøm og levetid? Kan det indbyggede batteri overhoved køre dette?
Mvh. Lars
Avatar billede claes57 Ekspert
23. september 2015 - 12:23 #1
en ssd bruger næsten ingen strøm - mac-strømforsyning vil ikke opdage ændring.
Avatar billede larskivig Nybegynder
23. september 2015 - 13:15 #2
Hej tak for svar. Jeg regnede heller ikke med at det ville give issues.
Har bare før prøvet at gøre noget i troen på at det blev bedre, men så opstod et andet issue. Næste store spørgsmål er jo så hvilken ssh disk som passer til min Macbook pro. Sata ssd 2.5" men kan man så bare vælge hvad som helst sålænge dette er opfyldt? Sikkert et andet spørgsmål og points.
mvh. Lars
Avatar billede larskivig Nybegynder
24. september 2015 - 10:15 #3
Hej Claes57. Du får pointet.