Avatar billede morlin Nybegynder
22. september 2015 - 22:11 Der er 3 kommentarer

Access er read-only

Hej alle,

Min access database har i et par dage været spærret af en anden bruger (databasen er read only). Kan jeg på nogen måde finde ud af, hvilken bruger der spærrer? Findes der et program der kan læse laccdb filen, og se hvilken computer der har låst databasen?

Mvh
Avatar billede kabbak Professor
22. september 2015 - 22:28 #1
Højreklik på den og vælg egenskaber, fanen detaljer
Avatar billede morlin Nybegynder
23. september 2015 - 07:10 #2
Det kom der ikke rigtigt noget ud af. Der står bare mit brugerid.
Avatar billede kabbak Professor
23. september 2015 - 10:34 #3
Hvis du selv står for låsefilen og ikke har basen åben, så prøv at åbne basen igen og luk den.
Forsvinder låsefilen ikke og du selv er ejer, så delete den.