Avatar billede lumajo Nybegynder
10. august 2015 - 15:19 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Mangler netværk

Jeg har en Acer AS8951G som jeg lige har installeret Windows 7 på. Problemet er at den ikke aktiverer trådløs netværk. Så prøvede jeg med kabel, men den har ikke installeret noget som helst til wan/lan. Der er gule trekanter ud for det hele, kan jeg se i indstillinger.
Jeg er lidt på den ;-)
10. august 2015 - 15:42 #1
Du mangler masser af driver software :-)

Som du kan finde / download herfra ->

http://www.acer.co.uk/ac/en/GB/content/drivers
10. august 2015 - 15:43 #2
Du kan downloade drivers til Windows 7 her på Acer's hjemmeside:

http://us.acer.com/ac/en/US/content/drivers
10. august 2015 - 15:44 #3
.... engelsk eller amerikansk!
Du vælger selv;-)
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
10. august 2015 - 19:47 #4
lumajo er der et CD/DVD-drev i computeren?

Hvis der er det, så hent LAN-driveren fra http://us.acer.com/ac/en/US/content/drivers ved at skrive 8951G i søgefeltet under Search by Product Model, vælge Aspire 8951G fra listen med søgeresultater (når du har gjort det, så sørg for at Windows® 7 64-bit ud for Operating System er valgt) og trykke på Download ud for LAN Driver.
Udpak filen og brænd den udpakkede mappe på en CD eller DVD og indsæt derefter CD/DVD'en i computeren.
Åbn mappen på computeren og kør setup.exe.

Når den driver er installeret, skal du sætte netkabel i computeren og hente resten af driverne fra http://us.acer.com/ac/en/US/content/drivers
Avatar billede lumajo Nybegynder
11. august 2015 - 10:04 #5
Takker, jeg prøver lige at få det op at køre. Jeg troede dog at Windows selv sørgede for at installere relevante drivere!
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
11. august 2015 - 17:30 #6
lumajo det gør den tit og ofte også via Windows Update, som henter driverne via internettet (det kræver så lige at internettet virker dvs. en internetdriver)

Det er dog heller ikke alle enheder den kender til og derfor er det ikke sikkert at Windows Update kan hente dem alle sammen.

Du skal nok også ind i enhedshåndtering og bede den om at finde driverne til hver enhed enkeltvis. Mere automatisk er den ikke. Det er vist kun USB-tilsluttede enheder, den automatisk henter drivere til.
Avatar billede lumajo Nybegynder
23. august 2015 - 11:48 #7
MadsHaupt og erikjuul vil i smide svar. Jeg har løst problemet 😊
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
23. august 2015 - 21:12 #8
Dejligt.
Men hvordan løste du det?
23. august 2015 - 21:57 #9
OK!
Avatar billede lumajo Nybegynder
24. august 2015 - 09:43 #10
Jamen jeg fulgte jeres råd og downloadede en masse drivere. Nu kører den igen :-)