Avatar billede mrkaynex Nybegynder
22. juli 2015 - 00:30 Der er 1 løsning

Endelig ny computer - men hvad så?

Hej!

Jeg har endelig fået skrabet guldstykker sammen til at kunne købe mig en ny PC, da den gamle, snart 9 årige, kæmper en brav, men på forhånd tabt kamp, for at følge med!

Men jeg har ikke den synderlige store erfaring med hvad der er bedst.

Computeren skal bruges til forskellige typer spil.

Budgettet lyder på en 5-7000 kroner, og skal inkludere alt, ekskl. mus, tastetur, skærme og licens.

Denne blev mig foreslået:
Pris: 5495,-
https://www.komplett.dk/saml-selv-mini-itx-gamer/793319

Dertil fandt jeg selv disse 2, til en lidt forhøjet pris:

Pris: 7195,-
https://www.komplett.dk/saml-selv--intel-gamer/794921#1

Pris: 6995,-
https://www.komplett.dk/saml-selv--core-i5-4690k--gtx960/793073#

Forskellen mellem de sidste 2 er nærmest ubetydelig lille, men man får alligevel følgende i den store pakke, fremfor den lille:

- 240GB SSD > 120GB SSD
- 650W PSU (CM G650M 80Plus Bronze) > 500W PSU (Corsair CX)
- Corsair XMS3 1600MHz 8GB Vengeance CL9 > HyperX Fury DDR3 1600MHz 8GB Black
- MSI GeForce GTX960 > Gainward GeForce GTX960

Here's the kicker:
Jeg ved ikke om alle delene i den store pakke nødvendigvis er bedre end i den mindre pakke - har I nogen inputs?

Also, hvis man tænker på performance, vil de dyrere pakker så være pengene værd, fremfor den helt lille (det første link)?

Sidst:
Hvis I har andre forslag til samme budget, så er jeg mere end lutter øre! :)

Tak!
Avatar billede mrkaynex Nybegynder
22. juli 2015 - 11:10 #1
Lukket :)