Avatar billede tiger_dk Mester
21. juni 2015 - 19:20 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

iPad Kortlæser 5+1

Hej

Jeg har et spørgsmål, vedr. som overskriften siger, som kan ses her http://www.max99.dk/da/ipad-2-3-4-kamera-kit/350-ipad-iphone-kortlaeser-51.html jeg har nemlig en Ipad Air (Ipad 5), og så vil jeg lige høre om den kortlæser, foruden et SD, at man også kan koble en ekstern harddisk til, hvor man derefter kan smide billeder over på den ! Jeg er nemlig ked at tage min bærbare med, skal nemlig ud på en længere tur og Ipaden fylder jo ikke så meget ! Det ville jo være nemlig at smide billederne over på den eksterne harddisk istedet !

Eller har i andre forslag, høre gerne !

Mvh
tiger_dk
Avatar billede claes57 Ekspert
22. juni 2015 - 10:12 #1
men det skal være en off-line løsning? du er ikke til fx dropbox? (google har lige lave en foto-ting med fri plads)
Avatar billede tiger_dk Mester
22. juni 2015 - 14:56 #2
jeg har dog også en drop-konto, men jo det må meget gerne være en offline løsning !

Jeg så den her https://www.youtube.com/watch?v=KSHEY4mwMV0 youtube video, som jeg kan se, så er det helt umuligt !
Avatar billede claes57 Ekspert
22. juni 2015 - 15:31 #3
Der, hvor jeg tror det vil gå helt galt er, at du næppe kan trække 5V ud til at drive harddisken. Din kortlæser, og nogle 32gb ram-kort vil stort set intet fylde, og trækker ikke meget strøm.
Avatar billede tiger_dk Mester
22. juni 2015 - 15:47 #4
har du set youtube videoen, den harddisk jeg har, skal bare kobles til via USB  3.0, den kan også køre på USB 2.0, faktisk samme princip som han viser ! Der er ingen 220 Volt stik til den.

Så er sån fætter her http://support.wdc.com/product/download.asp?groupid=218 jeg har på 1 TB ! En fin lille sag !
Avatar billede claes57 Ekspert
22. juni 2015 - 15:59 #5
de små diske er lavet til at hente 5V og op til 1Amp fra usb-stikket, og det tror jeg ikke, at ipad vil være med til at levere. Ipad vil løbe tør for strøm på ingen tid.
Avatar billede tiger_dk Mester
22. juni 2015 - 16:08 #6
Hvad er det så for noget han bruger i videoen, med strøm, jeg kan se, at han bruger USB kable med en ekstra USB ledning som så går i stikontakten !
Avatar billede claes57 Ekspert
22. juni 2015 - 16:19 #7
det er et usb-splitkabel, så den ikke bruger strøm fra ipad, men fra en parallel-koblet strømforsyning.
Men der er så lige et par ting under video:
-iPad (jailbroken)
-iFile (Jailbroken App)
det kan du nok kun med gamle ipads, og ikke en nyere opgraderet ios-version.
Så lad være med det.
Avatar billede tiger_dk Mester
22. juni 2015 - 17:42 #8
det der jailbroken, hvad er lige det ? Når jeg søger på iFile i AppStore kommer der en del muligheder frem !
Avatar billede claes57 Ekspert
22. juni 2015 - 18:05 #9
Jailbrake er at gå bagom ios og hacke nogle rutiner, så der kan pilles ved opsætningen i dele, som Apple ikke vil have at man rører ved pga sikkerhed i programafvikling.
Jailbrake iFile vil gøre, at den kan mere end lovligt mht ios. Bla tilgå enheder som eller ikke kunne ses.
Men jeg er rimeligt sikker på, at det fra videoen kun virker på de første versioner af ios, så ingen grund til at bruge til på noget, som ikke vil kunne køre på en nyere iPad.
Avatar billede tiger_dk Mester
22. juni 2015 - 18:28 #10
det er selvfølgelig rigtigt, så det tror jeg, at jeg vil holde mig fra. Jeg er ikke interesseret i at ødelægge min Ipad Air. Den der kortlæser jeg snakker om, der er jo muligheden med SD kort, også skriver du også noget med Dropbox, jeg har nemlig en dropbox konto. kan man så ikke sætte SD kortet i og overfører direkte til Dropbox fra Ipad ? Og det USB  stik der er ved siden af, kan jo få et og sætte i stikkontakten, så den ikke løber tør for strøm når man overfører !
Avatar billede tiger_dk Mester
25. juni 2015 - 21:27 #11
Læg et svar, som tak for hjælpen ! Jeg vil benytte mig, af online muligheden Dropbox !
Avatar billede claes57 Ekspert
25. juni 2015 - 21:38 #12
bare luk selv, men tak for buddet.
Avatar billede tiger_dk Mester
25. juni 2015 - 22:53 #13
ok, du bestemmer !
Avatar billede Bjørn Frederiksen Praktikant
06. august 2016 - 11:29 #14
jeg er enig tiger_dk
http://www.deluxecovers.dk/