Avatar billede syko Praktikant
11. juni 2015 - 21:36 Der er 3 kommentarer

Sammenlægning af sum?

Hej , jeg er igang med at renskrive nogle byggeudgifter og vil gerne have excel til at lægge tallene sammen automatisk.

Hvordan er det lige man gør det ? :)
Avatar billede store-morten Ekspert
11. juni 2015 - 21:39 #1
=SUM(A1:A5)
Avatar billede kurtba Ekspert
12. juni 2015 - 00:57 #2
når de tal der skal lægges sammen står lige under hinanden, så er det nemmeste at stille sig i den tomme celle, hvor resultatet skal stå og trykke på autosum symbolet. Symbolet ligner et omvendt 3-tal men er helt kantet.
Avatar billede store-morten Ekspert
12. juni 2015 - 05:22 #3
autosum: Alt+=  (Alt - Shift - 0)
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
Vi har et stort udvalg af Excel kurser. Find lige det kursus der passer dig lige her.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester