Avatar billede hp_laptop61 Nybegynder
08. juni 2015 - 10:48 Der er 2 kommentarer

Min laptop fryser når jeg surfer på nettet

Hej Eksperten!
Min HP Pavillon dv6, købt i 2012, er begyndt at opføre sig mærkeligt når man surfer på nettet. Især når der er video på siderne, som youtube eller facebook.  Pludselig hører man at blæseren den begynder at knokle; så går musens markøren i stå, og så er det det. Der er ikke noget at gør andet end at bruge sluk knappen og genstarte maskinen.  Og SAMTIDIG som dette problemet opstod, så opstod også et andet problem: den er begyndt at være langsom i startet: skærmen går i sort efter at man har indtastet kodeordet og så går der mindst 2 min før Windows 7 den starter. Men det har hjulpet lidt  ved at deaktivere nogen af start software i "mskonfig" startmenuen. Jeg har også renset maskinen flere gang med både ccCleaner og Malwarebytes.
Tak for hjælp -
hp_laptop61
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
08. juni 2015 - 13:47 #1
Hej hp_laptop61

Kan du skrive vilken broswer du bruger?
Er der forskel på boot tiden med og uden netværk?

Jeg ville prøve følgende:
1: Installer seneste version af dit foretrukne antivirus software, CCleaner, MalwareBytes og Revo uninstaller
2: Genstart i "Fejlsikret tilstand uden netværk"
3: Rens maskinen med CCleaner 2 eller 3 gange
4: Scan med Malwarebytes
5: Scan med Antivirus software
6: Tjek at dine "msconfig" ændringer er på plads
7: Defragmenter dine disk (disks) to gange
8: Genstart og start som normalt.

Jeg ville også tjekke plads på dit systemdrev, samt om sidefilen ligger hensigtsmæssigt.

Mvh
Martin
Avatar billede 220661 Ekspert
08. juni 2015 - 16:09 #2
Hvis blæseren begynder at knokle når computeren skal yde noget, så vil jeg mene den er beskidt i blæseren. Min søn har selv haft en Hp Dv6, og den er ikke lige til at skille ad for at rense den. Så jeg vil anbefale du prøver dette:

Rense blæser i bærbar: Man skal bruge trykluft på dåse.
En støvsuger.
Noget til at fiksere blæser vingen med (jeg brugte en kontor clips)

Udtag alt strømmen fra den.
Udret clipsen så den kan blokere vingen og helst selv sidde fast.
Sæt mundstykket fra støvsuger i bunden hvod blæser suger ind.
Pust så ind der hvor blæser normalt puster ud.
Du kan hvis du er omhyggelig på den måde få skidtet ud uden at skille den ad