Avatar billede -N00B- Nybegynder
07. april 2015 - 13:30 Der er 20 kommentarer

Hp designjet 120nr installation

Hej,

Jeg har købt en brugt hp designjet 120nr printer, jeg har downloaded driver fra hp's hjemmeside.

Men jeg kan ikke finde ud af at installere den, hverken på min windows 7 maskine eller min gamle XP.

Er der nogen her der har erfaringer med det, og lige kan hjælpe mig lidt på vej.?
Avatar billede 220661 Ekspert
07. april 2015 - 18:08 #1
Hej og velkommen til.
Nogle Hp printere skal have driveren installeret før man kobler printeren til computeren. Ved ikke hvad du har prøvet?
Kører den på usb eller netkabel/trådløst?
Avatar billede -N00B- Nybegynder
08. april 2015 - 00:11 #2
Den køre på usb, men ja jeg har prøvet at installere både med printer sat til og uden den er sat til.

Nu kan min gamle XP maskine da om ikke andet se printeren men den vil ikke udskrive..! Det er nu mest fordi jeg skal udskrive i A 1 format og mine billede filer er for store til den gamle maskine.

Har så fundet ud af der ikke er drivere til windows 7, til lige den her printer, så jeg tænkte om der er nogen der ved om jeg kan bruge http://windows.microsoft.com/da-dk/windows7/install-and-use-windows-xp-mode-in-windows-7 til at køre min printer på min windows 7 pc ?
Avatar billede -N00B- Nybegynder
08. april 2015 - 12:21 #3
Okay det ser ikke ud til jeg kan bruge Windows-Xp-Mode på min version af windows 7..!

Så jeg prøver med virtualbox, jeg vil un meget gerne stadigvæk høre fra dig hvis du har erfaringer med det her ?
Avatar billede 220661 Ekspert
08. april 2015 - 16:15 #4
Ser måske ud til man kan bruge en driver fra en anden HP printer til din printer.
http://h30434.www3.hp.com/t5/Printer-All-in-One-Software-Drivers/WINDOWS-7-32-bit-DRIVER-FOR-DESIGNJET-120/td-p/1459327
se det nederste indlæg i debatten der linker til driver man kan prøve. Alternativt kan man prøve en Vista driver, men der er ingen garanti for den virker.
Avatar billede -N00B- Nybegynder
08. april 2015 - 16:27 #5
Jeg har godt set den side men jeg fatter bare ikke en dyt af hvad for driver der jeg skal bruge.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. april 2015 - 16:45 #6
Avatar billede -N00B- Nybegynder
08. april 2015 - 17:03 #7
Tak skal du have, Jeg skal lige til at lave aftensmad nu men jeg prøver senere i aften og giver dig point hvis det virker :)
Avatar billede -N00B- Nybegynder
08. april 2015 - 23:12 #8
Jeg ved ikke om det er mig der er skør, men jeg kan ikke finde "HP Deskjet 6122" i listen af HP printere.

Jeg har kørt windows update...Det kan være jeg er for træt lige nu så prøver igen imorgen :)
Avatar billede 220661 Ekspert
09. april 2015 - 08:44 #9
Okay. Det var jo også et forsøg. Installerede du driveren uden at have den tilsluttet?
Avatar billede -N00B- Nybegynder
09. april 2015 - 09:10 #10
Ja den var/er ikke tilsluttet, jeg prøver lige igen i eftermiddag efter arbejde.
Avatar billede -N00B- Nybegynder
12. april 2015 - 12:52 #11
Jeg har nu  installere den på ViratulBoc´x/ windows XP på min pc men alle print ryger bare i printeren og venter ...der sker bare ikke en dyt jeg fatter bare ikke en bjælde af det her.
Avatar billede -N00B- Nybegynder
12. april 2015 - 13:01 #12
arr har lige set den er sat til LPT1 port ...men den er en usb printer ??
Avatar billede 220661 Ekspert
12. april 2015 - 14:30 #13
Hmm kan desværre ikke løse dette for dig :-(
Avatar billede -N00B- Nybegynder
12. april 2015 - 14:44 #14
Okay det er der ikke noget at gøre ved :( men tænkte om man måske kan bruge en usb til lpt adapter, det bliver i hvert fald det næste jeg prøver.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
13. april 2015 - 08:55 #15
Jeg tror du vil få det lettest, hvis du løser problemet med driveren i Win7. Der er ikke så stor forskel på Win7 og Vista - har du prøvet med Vista driveren? - jeg giver den 98% chance for at den vil virke.

XP mode systemet kan sikkert også bringes til at virke, men det kan være noget rod. Jeg har ikke rodet med det noget tid, men som jeg husker det, skal du ind i indstillingerne og aktivere dine USB porte. Ellers vil din Virtuelle XP ikke kunne se USB-enheder. Og så vil en USB->LPT  adapter ikke hjælpe spor...
Avatar billede -N00B- Nybegynder
13. april 2015 - 19:14 #16
Nu virker den :) det var som du fortalte jeg skulle aktivere mine USB porte ViratulBoc´x.

Tak for hjælpen :)
Avatar billede -N00B- Nybegynder
13. april 2015 - 19:15 #17
Øh hvordan giver jeg lige dig de point ?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
14. april 2015 - 09:49 #18
Du kan kun give point til dem, der har lagt "svar" (ikke kommentar). Men jeg samler ikke på point, så tag du bare at giv dem til dig selv - eller 220661

Prøv også for en god ordens skyld, om ikke du kan få vista-driveren til at virke - det vil gøre dit liv lettere :-)
Avatar billede -N00B- Nybegynder
14. april 2015 - 14:45 #19
Det vil jeg prøve, men hvorfor vil du ikke have de point ?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
14. april 2015 - 15:59 #20
Point kan, populært talt, ikke spises :-) - de kan ikke bruges til noget.

For mange år siden gjorde man en dyd ud af at ligge højt i point inden for de enkelte kategorier, men efter et re-design af siden, har man ikke kunne lave de samme statistikker. Da man ikke kan købe noget for dem, kan man kun se samlet statistik over, hvor mange man har i forhold til andre. Og det er jeg efterhånden ligeglad med...

Så gør point væsentlig mere gavn hos dem der ikke har så mange - så kan de nemlig spørge mere :-)