Avatar billede daddy Novice
03. april 2015 - 23:52 Der er 1 løsning

IF sætninger med flere betingelser

Jeg kan ikke lige gennemskue dette.

Jeg skal lave et kampprogram, til en managerspil liga. Det ændres hvert år ud fra visse parametre. Jeg vil derfor lave noget i excel, som automatisere det meste af det.

Jeg tror jeg får svært ved at forklare det, uden at folk har set filen.

http://gratisupload.dk/f/8qymbta2o0/

Den grønne boks er sidste sæsons slutplaceringer i fire forskellige divisioner. Man skal så møde to af de tre, som er sluttet på samme placering som en selv.

dvs at 0009 i F2 skal møde to af G2, H2 og I2. Den han ikke skal møde, er den af dem som er i samme halvdel som 0009 i den blå boks. I dette tilfælde er det 0002 i F8.

Med én kamp er det forholdsvis simpelt går jeg udfra, har ikke selv lavet IF/HVIS sætninger i Excel før. Men at lave så de fire på samme nivau, skal sammensættes kan jeg ikke lige gennemskue.

Nogen med et forslag?
Avatar billede daddy Novice
12. april 2015 - 13:10 #1
Vi lukker den igen ;-)