Avatar billede eracter Nybegynder
17. marts 2015 - 01:47 Der er 8 kommentarer
Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2015 - 07:27 #1
et alternativ bundkort + cpu

asrock fx 990 extreme ver 9

http://www.asrock.com/mb/amd/990fx%20extreme9/

man opdaterer direkte i bios ja bios - den finder selv den nyeste
smart funktion - der er direkte lan forbindelse bare ved isættelse af ledning
man kan også tage billeder fra bios endnu en smart funktion
det kan køre op til 5.2 ghz cpu

du kan så bruge denne cpu

fx 9590

et eksempel

http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16819113347

en corsair vandkøler

https://www.komplett.dk/product/769181

jeg sidder selv på sådan en fætter og den spiller bare
ssd drev som drev c
2x2 almindelige harddiske i raid o som drev d
2x2 almindelige harddiske i raid o som drev e

m.v.h
Avatar billede Blueeyez Mester
17. marts 2015 - 08:28 #2
Vil nok anbefale en 600 - 650w psu
Kingston v300 er elendige! Vil anbefale Samsung evo 840 eller 850.

Har selv alle 3 og kingston har jeg inderligt fortrudt men Samsungs er lækre og vil nok gå efter 250 GB
Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2015 - 08:56 #3
#2

hvorfor en en på 1000 watt de bruger jo ikke mere strøm men er mere fremtidsikret

min har er på 1050 watt og den har siddet i flere sammensatte pc
den virker den dag idag
Avatar billede Blueeyez Mester
17. marts 2015 - 12:30 #4
Pris niveauet :-)
Men ja det er den man sjældent vil købe ny af medmindre den futter af, men har kun oplevet det senarie 1 gang og var selv lidt skyld i det.. :-)
Avatar billede eracter Nybegynder
17. marts 2015 - 13:37 #5
Mange tak for alle svarene jeg overvejer det hele :)
Tænkte også meget på om den strømforsyning nu var nok.
Vil en 120 GB SSD ikke være okay når nu det bare er til Systemet?
Der er jo lidt forskel på prisniveauet :)
Cpu'en og bundkortet bliver lidt for dyrt :)

Mvh
Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2015 - 13:54 #6
nej jeg ville vælge en på mindst 180 gb for at være fremtidssikret

og jo for den er stor nok på 120 gb

jeg bruger 54,5 gb på min 120 gb samsung

pas på med at købe for billigt

kan huske for år tilbage at folk købte ECS bundkort der kostede så at sige ingen penge - første gang du opdaterede din bios døde de

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2015 - 14:10 #7
asus stod før i tiden for nogle af de bedste bundkort og det gør de STORT set stadig MEN MEN

har for år tilbage været ude for 3 af deres bundkort der i træk stod af
det værste var sådan set at jeg så købte asus sabertooth fx 990
kortet var født med første generations sokkel så man kunne ikke gå over 3.5 ghz cpu og der er jo langt op til 5.2 hgz som er grænsen i dag
det var manglende strøm til den sokkel
deres support svar var at jeg da bare kunne købe det samme kort i 3 generations sokkel
der satte jeg grænsen og valgte så at prøve asrock som i mange år har lavet tvivlsomme kort

asrock fx 990 ver. 9 er ikke mindre end et rigtigt godt kort

m.v.h
Avatar billede Blueeyez Mester
17. marts 2015 - 19:35 #8
Du kan godt nøjes med 120 GB SSD, men det er nu mere for at være sikker.. Jeg bruger nok os 40 GB ca, men kan hurtigt være perioder hvor jeg har brug for ekstra plads.. (En SSD arbejder hurtigere end en HDD, så hvorfor lave arbejdet på en HDD? Derudover har jeg os kun bærbare, så har kun 1 disk i)..