Avatar billede klavil Seniormester
19. februar 2015 - 18:28 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Iphone med 4G men Ipad 4 kører 3G selv om det er sat op til 4G??

Håber der er nogen der kan hjælpe her.
Jeg har Telmore der benytter TDC´s net. Har bestilt et datadelingskort til min Ipad 4 sammen med mit abonnement på et Iphone 5S.
Min Ipad 4 er slået til 4G og jeg har nulstillet netværket, men den bliver ved med at være på 3G. Den skriver TELMORE 3G i toppen. Det andet kort på mobil skriver TELMORE 4G.
Jeg har skiftet kortene rundt og mobilen kører 4G med det kort fra Ipad men Ipad kører stadigvæk kun 3G. Har kontaktet Telmore der siger det er min Ipad det er galt med.
Er noget forvirret da jeg ikke helt ved hvad ellers jeg kan gøre for at få 4G.
Nogle ideer og gode råd?
Avatar billede claes57 Ekspert
19. februar 2015 - 19:14 #1
ipad er købt i dk?
Avatar billede klavil Seniormester
19. februar 2015 - 21:27 #2
Ja den er købt for lidt over 2 år siden gennem 3 mobil
Avatar billede claes57 Ekspert
19. februar 2015 - 21:43 #3
Du må igennem indstillinger på iPad. Inkl alle underpunkter. Det må ligger der. Min padde er ren wifi, så jeg ved ikke hvor præcist det ligger.
Avatar billede klavil Seniormester
19. februar 2015 - 22:35 #4
har været alt igennem. 4G er slået til og netværksinstillinger er nulstillet ogsådet jeg skriver i toppen af mit spørgsmål. Jamen hvis du ikke har en ide om hvad jeg skal gøre, hvorfor starter du så med at svare på spørgsmålet :)?
Avatar billede kurtba Ekspert
19. februar 2015 - 23:52 #5
Ipad 4 findes i 2 versioner. En som kun kører 3g og en som kan køre 4g. Ud fra din beskrivelse går jeg selvfølgelig ud fra, at det er helt sikkert, at din kan køre 4G. Det er så den model der hedder A1460.
Når man ser på Apples supportliste finder man nok problemet. I følge deres liste understøtter den kun 4g hos 3, Telenor og Telia.
http://www.apple.com/ipad/LTE/
Avatar billede klavil Seniormester
20. februar 2015 - 00:11 #6
Ja den fungere med 4G. kan ihvertfald slå det til og fra hvor den spørger og LTE. Men kan godt læse det på dit link, men er det så Apple der er problemet eller er det Telmore/TDC?
Læste godt nok på TDC´s forum fra marts sidste år, at der ikke var understøttelse af 4G ved deling af data.
Avatar billede kurtba Ekspert
20. februar 2015 - 23:49 #7
Jeg er ikke ekspert i ipad. Men jeg har læst flere gange om forskellige produkter, at 4g kan have forskellige standarder, og teleselskaberne bruger ikke altid den samme.
Om det er TDC eller apple der har skylden, skal jeg lade være usagt.
Efterfølgeren til ipad 4 har mig bekendt understøttelse til alle de danske selskaber, så det peger vel i retning af, at apple ved udgivelsen ikke var klar til at understøtte alle standarder.
Om der findes et efterfølgende fix for dette problem ved jeg ikke, men det burde Telmore kunne fortælle. De burde også vide, at den ikke umiddelbart er understøttet. Måske du kan finde noget om det i et dansk apple forum - hvis det findes.
Avatar billede klavil Seniormester
21. februar 2015 - 00:15 #8
Har snakket med dem igen igen :) Umiddelbart understøttes den ikke af dem, hvor mærkeligt det så end lyder, og det er vist kun de nyere Ipad Air der fungerer med det.
Jeg vil prøve og finde en der har et telenor/telia net og se om den så kører 4G.
Jeg er næsten ikke itvivl om det er Apple og det er sikkert sådan at tdc skal betale for at apple virker med 4G. De skal jo tjene penge :)
Men du skal ihvertfald have mange tak for at udrede spørgsmålet, selv om vi ikke kunne løse det :)
Vil du ikke ligge et svar, så lukker jeg igen.
Avatar billede kurtba Ekspert
21. februar 2015 - 01:18 #9
Ok. Ja Telenor og Telia burde virke. De bruger nu samme net.