Avatar billede mik28 Seniormester
24. januar 2015 - 10:56 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ubuntu fryser eller dvale

Hej Eksperter

Jeg har instaleret ubuntu 10.14 på min bærbare (Toshiba Tecra M9). Det hele spiller godt, men hvis jeg lader maskinen stå et stykke tid og så vil bruge den igen sker der ingenting når jeg klikker. Jeg kan godt flytte musemarkøren rundt men maskinen reagerer ikke. Hvad kan der være galt?
Avatar billede mik28 Seniormester
24. januar 2015 - 10:58 #1
Det er reelt 14.10 versionen jeg har
Avatar billede Blueeyez Mester
24. januar 2015 - 11:24 #2
Har du prøvet Ubuntu 14.04? 14.10 er der nye funktionaliteter i og dermed kan den udgave godt give problemer. Har selv visse programmer der ikke fungere, men er nødt til 14.10, da jeg har et intel hd 4600 i min bærbar..

Du skriver i din titel os at det er når den kommer ud af dvale, men hvad betyder det? Betyder det at skærmen slukker eller at den blot bliver tonet ned?
Hvis du går i system indstillinger under lysstyrke og lås og fravælger alt derunder gør det så nogen forskel?
Avatar billede 220661 Ekspert
24. januar 2015 - 13:04 #3
Hvis jeg ikke har brugt min Ubunto et stykke tid går skærmen i sort, og når jeg rokker med musen kommer en boks frem jeg skal taste min kode i. Det er samme kode som jag bruger når jeg installerer programmer jeg henter.
Versionerne jeg bruger er Mint og Lubunto. og begge fungerer på den måde
Avatar billede Blueeyez Mester
24. januar 2015 - 13:46 #4
Det er en fejl vi andre os har i Ubuntu :-)
Hvis du går i Systemindstillinger og under Lysstyrke og Lås og slår det fra du kan og dæmpning af skærm sætter du til aldrig, så burde der ikke være noget der ;-)
Avatar billede mik28 Seniormester
25. januar 2015 - 02:55 #5
Jeg prøver. Lægger du et svar?
Avatar billede Blueeyez Mester
25. januar 2015 - 11:22 #6
Får du her ;-)
Avatar billede mik28 Seniormester
25. januar 2015 - 11:35 #7
Den låser stadig hvis jeg lukker skærmen ned på den bærbare. Det må jeg jo bare lade være med så ;-) Tak for hjælpen