Avatar billede ulrikn Nybegynder
13. januar 2015 - 21:05 Der er 1 kommentar

Videresendelse af mail

Jeg har lidt udfordringer med et domæne hvis postkasser står som ren videresendelse.

Det er en pleskløsning på IIS hvor jeg selv styrer det hele.

Lad os kalde det domæne.dk.

Problemet er at hvis en person ( john@banan.dk ) sender en mail til finn@domæne.dk ( som så videresender til finn@jordbær.dk ), så når en del mails aldrig frem til finn@jordbær.dk fordi jorbær.dk afviser at godtage mails fra @banan.dk når det ikke er deres mailserver den sendes over, men videresendes fra domæne.dk.

Det er i hvert fald sådan det virker som jeg ser det. Har fået fejl ala disse der kommer tilbage til afsenderen :

Remote SMTP Server Returned: 550 5.7.1 SPF unauthorized mail is prohibited

--- eller ----

Reason: 550 5.7.1 Sender ID (PRA) Not Permitted

Nogen er har nogle kloge tanker til om og hvordan det kan løses?
Avatar billede ulrikn Nybegynder
13. januar 2015 - 21:08 #1
Whoops. Dobbeltopslag. Troede ikke at den blev slået op i går da jeg ikke kunne se den under "Indlæg" ved min profil. Men der skal den åbenbart heller ikke nødvendigvis være.