Avatar billede lars0506 Nybegynder
12. januar 2015 - 20:52 Der er 5 kommentarer

Setup patroner mangler

Hjælp jeg købte en HP Photosmart 5514, skal tage den i brug nu, får følgende fejl.
"Brug START-patroner"
"Brug de start patroner der fulgte med printeren"
Jeg har ikke start patronerne, hvad gør jeg?????????
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2015 - 22:05 #1
Der fulgte vel patroner med, eller de ligger i. Men de er forseglet for at de ikke skal fordampe, så forseglingen skal brydes.
Startpatroner er vel bare et navn for de medfølgende patroner, som ofte ikke indeholder ret meget blæk.
Avatar billede lars0506 Nybegynder
12. januar 2015 - 22:26 #2
Patronerne var ikke med, da det var en demo.
Jeg fik bare nye HP-patroner.
Forhandleren er lukket/konkurs
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2015 - 22:45 #3
Og de nye patroner har du sat i, og så kræves der startpatroner?
Jeg må desværre sige, at det forstår jeg ikke en brik af.
Patroner er vel ens? ellers skulle der sidde en særlig chip i de medfølgende, men hvorfor dog det. Den kan jeg desværre ikke klare.
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2015 - 08:20 #4
startpatroner har nogle kalibrerings data i chippen.
uden dem kommer han ingen vegne.
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2015 - 10:17 #5
Nå sådan Ok, så er det jo et spørgsmål om HP vil sælge de startpatroner til spørger.