Avatar billede lapsen Nybegynder
19. august 2001 - 16:07 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Mikrofonen virker sommetider

Jeg har brugt Cakewalk 8.0 i et par år. Fornylig formatterede jeg harddisken på min 166 MhZ Penthium. Siden har mikrofonen ikke virket optimalt. Lige når jeg starter pc\'en op, optager jeg fint med mikrofonen, men efter ca. 1 minut, så optager den kun på 10 % af lydstyrken.
Da jeg formatterede udvidede jeg fra 48 til 96 ram. Skiftede fra windows 95 til windows ME og isatte et netkort. Desuden udtog jeg min brænder.
Mit lydkort er Soundblaster Live Value.
Hjælp jeg er på den.............
Avatar billede Beach Mester
19. august 2001 - 16:25 #1
Er det en Mic. med batteri i?
Så kunne det være det skulle skiftes:-)
Godt nok kun en mulighed, men den er der!

//Beach
Avatar billede lapsen Nybegynder
19. august 2001 - 17:01 #2
Nej, de bruger ikke batteri.
Avatar billede deurell Nybegynder
20. august 2001 - 08:00 #3
prøv at dobbeltklikke på højtalerikonet i venstre hjørne>væl filer>egenskaber>indspilning og check så volumen der.
Hvis der ikke er en indikator for mic-volumen så skal du hakke den af inden du går ind under indspilning.
Og hvis ikke ovenstående virker så lån en mikrofon af en eller anden og check om den virker bedre. Det hedder udelukkelsesmetoden og den virker sq næsten hver gang.

Morten
Avatar billede deurell Nybegynder
20. august 2001 - 08:00 #4
højre hjørne selvfølgelig
Avatar billede lapsen Nybegynder
20. august 2001 - 16:00 #5
Nej indstillingerne der, er ok. Problemet opstår først når pc\'en er blevet \"varm\". Jeg har prøvet med en stor blæser, men det hjalp desværre heller ikke. Jeg har to mikrofoner, og problemet er det samme.

suk suk
Avatar billede deurell Nybegynder
20. august 2001 - 16:09 #6
Det var da en ærlig situation. Jeg tror desværre ikke jeg kan hjælpe dig.
Men jeg kan anbefale dig at købe nyt hardware da det er lidt gamle ting du har.
Avatar billede msmows Nybegynder
20. august 2001 - 17:55 #7
Der er stor sandsynlighed for at det er en af følgende fejl.
1) Minijackbøsningen på lydkortet er ikke i orden (bøjede konnektorer), det kan af og til medføre at forbindelsen bliver dårligere efter nogle minutters brug. Det kan også være stikket på mikrofonkablet.
2) Der er en komponent på lydkortet der er itu, tænkeligt en elektrolytkondensator, det viser sig også ved mindsket signalgennemgang ved \"opvarmning\" altså brug.
Avatar billede lapsen Nybegynder
20. august 2001 - 19:48 #8
Mange tak til deurell for interessen:-)

Tusinde tak til msmows. Du havde ganske ret i, at minijackbøsningen på lydkortet ikke var i orden.
Jeg har nu i en time prøvet at sætte en klods under minijack\'en for at løfte den, og det fungerer igen. Det er dejligt at vide hvad der er galt!!!!

Min kær\'ste har set mig smile for første gang i 14 dage. TAK.
:-)  :-)  :-)  :-)
lapsen.
Avatar billede msmows Nybegynder
20. august 2001 - 20:21 #9
:O)
Avatar billede lapsen Nybegynder
13. september 2001 - 19:12 #10
KONKLUSION FRA LAPSEN: Efter lænegere tid, er det korrekte svar på problemet dukket op. Jeg købte et nyt lydkort, men problemet var stadig det samme.
Efter afprøvning af flere muligheder bliver jeg gjort bekendt med, at de 166 MhZ. ikke opfylder betingelserne for lydkort og programmer. DVS. at jeg nok bare har været svineheldig fra starten af, med at få det til at virke overhovedet.

Jeg har nu forøget pc\'en til 300 MhZ, og alt fungerer upåklageligt.

LAPSEN.