Avatar billede Hjemmemekkeren Nybegynder
08. januar 2015 - 21:04 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Opdatering fra Internet Explorer 9 til 11 på Windows Vista

Hej alle,

1) Kan nogen give mig tips til, hvordan jeg kan opdatere fra min nuværende Internet Explorer 9 til  IE 11, som mig bekendt er den nyeste IE?

Mit styresystem er Windows Vista.

Et par tillægsspørgsmål:
2) Hvad sker der med Java o.a. tilføjelsesprogrammer, når jeg opdaterer til IE 11?
3) Kan jeg relativt let overføre mine Favoriter til IE 11?

Pft. og mvh.
Hjemmemekkeren
Avatar billede ankerhugo Nybegynder
08. januar 2015 - 23:36 #1
Jeg tror ikke du kan benytte expl. 11 i vista
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
09. januar 2015 - 08:20 #2
Enig med #1
Microsoft vil gerne aflive Vista ligesom XP.
http://www.computerworld.com/article/2471151/web-apps/microsoft-tries-to-kill-windows-vista-using-internet-explorer-10-----why-bother-.html
Du kan gøre browseren lidt mere sikker ved at afinstallere Java. Der er ikke længere brug for det.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. januar 2015 - 14:03 #3
Den sidste IE som der er kompatibel med Vista er IE 9
http://en.wikipedia.org/wiki/Internet_Explorer_versions
Avatar billede jebo Novice
10. januar 2015 - 17:20 #4
I stedet for at fortsætte med Internet Explorer kan du eksperimentere med f.eks. Google chrome eller Mozilla firefox eller en af de andre browsere på markedet ?
Jeg er ikke bekendt med, at der er restriktioner på versioner til disse browsere i forhold til Windows Vista.
SKAL du bruge IE er det korrekt, at version 9 er den seneste til Vista.
Avatar billede Hjemmemekkeren Nybegynder
13. januar 2015 - 23:10 #5
Hej alle fire,

Tak for jeres svar. Jeg giver 30 points til hver af jer, men så skal I jo - så vidt jeg har forstået - skrive i tråden her, at I gerne vil have points. Kun én af jer kan få de 30 points, som er bundet til tråden her - det bliver så den første. Jer tre øvrige må jeg så oprette nye tråde til alene med det formål at give jer points. Ikke overvældende imponeret system...

Et par tillægsspørgsmål:

a) Med min nuværende IE ver. 9 er der en række hjemmesider, jeg ikke kan se - fx linket i #2. Vil afinstallering af Java kunne afhjælpe det problem?

b) Hvis jeg afinstallerer Java, vil der så ikke være en masse funktioner, jeg ikke kan benytte mig af på diverse hjemmesider?

c) Hvis jeg installerer en af de altenative browsere, som #4 nævner, vil jeg så kunne se alle hjemmesider ligeså godt, som med IE 11 (og et andet styresystem)?

Pft. for svarene.

Mvh.
Hjemmemekkeren
Avatar billede ankerhugo Nybegynder
14. januar 2015 - 00:05 #6
samler ikke på points
14. januar 2015 - 05:37 #7
Ad C: Ja ...

---

Læg selv et [svar] så deler vi ...
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
14. januar 2015 - 06:43 #8
Ikke point.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. januar 2015 - 07:18 #9
Svar. Vi kan bare dele point. Marker alle svar og accepter dem alle.
Fordelen ved at bruge de andre browsere er at der hele tiden kommer opdateringer til dem. Bruger selv Firefox som browser nr 2
Avatar billede Hjemmemekkeren Nybegynder
20. januar 2015 - 22:07 #10
DAMN, jeg er sgu ikke venner med det her pointsystem... Satte flueben i "Acceptér dette svar" for #7 og #9, overskrev derefter de 2 x 15 points med 2 x 30 points og klikkede "Accepter svar og afgiv points", men den gik ikke! Klikkede mig tilbage til tråden her, hvor der så igen stod 2 x 15 points. Hmmm.... Jeg kører med det. Orker ikke at bokse mere med det - medmindre nogle føler sig snydt! I så fald; skriv til mig, og jeg opretter en ny "dummy-tråd" med points, som jeg så.... Gaaab....

Nå ja, og så da lige endnu et tak for alle de gode inputs!

/ Hjemmemekkeren.